| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Cümlenin Esasları | TEG 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZİKRİ TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğretim ve uygulamada tartışmalı sonuçlarıyla karşılaştığımız cümle konusunu, bir dilbilim disiplini içinde, dayandığı ana esasları bakımından incelemek. |
| Dersin İçeriği | Türk dilinin cümle yapısının incelenmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Cümle hakkındaki görüşler | |
| 2 | Cümle hakkındaki görüşler | |
| 3 | Cümlenin gramer konuları arasındaki yeri | |
| 4 | Cümlenin nihai görevi nedir? | |
| 5 | Bu görevi hangi ana unsurlara dayanıyor? | |
| 6 | Cümleyi kuran ekler hangi eklerdir, niçin? | |
| 7 | Cümlede zaman: Zaman ekleri | |
| 8 | Cümlede mekân: Şahıs ekleri | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Cümlede yardımcı zaman ve mekân ekleri: Hâl ekleri | |
| 11 | Cümlede yapı meselesi 1: Basit- Birleşik cümle ayrımı niçin olmaz? | |
| 12 | Cümlede yardımcı unsur asıl unsur ilişkisinin esası | |
| 13 | Türk morfolojisi bakımından ses- şekil- cümle karşıtlığı | |
| 14 | Türk cümlesinin tarihî, coğrafî derinliği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||