Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Akademik Metin Oluşturma Teknikleri TEG 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Doktora adayları akademik metin oluşturabilme niteliğini kazanmış olmalıdır. Hem tezlerini, hem de makale ve bildiri metinlerini oluştururken akademik hassasiyetleri göz önünde bulundurmalı ve buna göre metinler meydana getirmelidir. Bu derste akademik metnin nasıl oluşturulabileceği hem adım adım süreç izlettirilerek, hem de akademik türler göz önünde bulundurularak akademik metin oluşturma özelliği öğrencilere kazandırılmaya çalışılacaktır.

Dersin İçeriği

Akademik metin nedir?
Akademik metin türleri
Akademik metinlerin temel özellikleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil becerilerine ilişkin alanyazını bilir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Alanyazından hareketle dil becerilerine ilişkin etkinlikler tasarlar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Akademik amaçlı metinler ve etkinlikler hazırlar. Anlatım, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Akademik metnin diğer metin türlerinden farkları
2 Lafız-mana ilişkisi ve kelime seçimi
3 Cümle oluşturma
4 Paragraf oluşturma
5 Metin oluşturma
6 Metinlerde sıkça karşılaştığımız yanlışlıklar
7 Akademik metin türleri
8 Vize haftası
9 Tezler ve özellikleri
10 Sunuş yazıları
11 Bildiri metinleri ve özellikleri
12 Poster sunu metinleri ve özellikleri
13 Öz ve genişletilmiş özet oluşturma teknikleri
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aynur, Hatice. Akademik metin oluşturma teknikleri. İstanbul: Pusula Yayıncılık, 2004.
Barzun, Jacques, Henry F. Graff. Modern araştırmacı. Çev. Fatoş Dilber. Ankara: TÜBİTAK, 1996.
Seyidoğlu, Halil. Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. Gel. 8. bs. İstanbul: Güzem Yay, 2000.
Turabian Kate L. A Manual for writers of term papers, theses and dissertations. 6th ed. rev. and exp. by John Grossman and Alice Bennett. Chicago: University of Chicago, 1996.
Graham, Robert J. Reading and writing the self: : autobiography in education and the curriculum. New York : Teachers College Press, 1991.
Armay, Ural. Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. Sunuş ve önsöz Toktamış Ateş. [göz. geç. 2.bs.] İstanbul: Der, 1998.
Mustafa Özkan, O. Esin, H. Tören, Yüksek Öğretimde Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, İstanbul: Filiz Yayınevi, 2001
Zeynep Korkmaz vd, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: TDK, 1995.
Şerif Aktaş, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara: Akçağ, 2001.
Özön, Mustafa Nihat. Yazmak sanatı ve kompozisyona giriş. 4. bs. İstanbul : Remzi Kitabevi, 1961.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6