Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Eğitiminde Öğretim Materyalleri Geliştirme | ILF 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, öğretim materyallerinin öğretim sürecindeki yeri ve önemi irdelenerek; öğretim materyallerinin hazırlanışı, geliştirilmesi, kullanımı ve değerlendirilmesi ile ilgili temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi, Öğretim Teknolojilerinin uygulamaları, Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri, Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerini kullanmanın yararları, Öğretim materyali tasarlama, geliştirme ve uygulama, Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknolojiyi tanımlayarak eğitimde teknolojinin rolünü açıklar. | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, | Ödev, Performans Görevi, Proje / Tasarım, |
2 | Teknolojinin kullanım alanlarını belirler. | Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, Ödev, |
3 | Eğitim teknolojisi ile öğretim teknolojisi arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ayırt eder. 4) Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. 5) Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. 6 | Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, Proje / Tasarım, |
4 | Öğretimde kullanılan teknolojik araçları tanır, geliştirir ve uygular. | Benzetim, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Soru-Cevap, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, Ödev, |
5 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyallerini tanır ve uygular. | Deney / Laboratuvar, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, Proje / Tasarım, |
6 | Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerinin kullanmanın yararlarını sıralar ve değerlendirir. | Benzetim, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Performans Görevi, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi | 1 |
2 | Öğretim teknolojisi, Teknolojinin uygulamaları | 1 |
3 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri | 1 |
4 | Eğitimde teknoloji kullanmanın sağladığı yararlar | 2 |
5 | Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri | 2 |
6 | Fen Bilgisi Öğretiminde öğretim materyallerini kullanmanın yararları | 2 |
7 | Öğretim materyali tasarlama | 2 |
8 | PROJE | 2 |
9 | Öğretim materyali geliştirme | 2 |
10 | Öğretim materyali geliştirme | 2 |
11 | Öğretim materyalinin uygulaması | 3 |
12 | Öğretim materyalinin uygulaması | 3 |
13 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | 3 |
14 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | 3 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Şahin T.Y. ve Yıldırım, S. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Anı Yayınevi, 1999, Ankara. [2] Yalın, H.İ. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Nobel yayın Dağıtım, 2003, Ankara. [3] Demirel, Ö. Seferoğlu., S.S. “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme”, Pegema Yayıncılık, 2001,Ankara. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |