| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Stresle Başa Çıkmada Psikofizyolojik Yöntemler | MAD 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN KALELİ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrenciye, stres kavramı ve stresin insan sağlığı üzerine olan etkilerini öğretmek ve stresle başa çıkma yöntemleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak ve geliştirmektir.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu ders, stres kavramı, strese yol açan etkenler, stresin insan sağlığı üzerine etkileri, stresle başa çıkma yöntemleri konularını içerir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Stres kavramını tanımlar ve strese yol açan etkenleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, | 
| 2 | Stresin insan sağlığı üzerine olan etkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, | 
| 3 | Stresle başa çıkmada bireysel ve örgütsel yöntemleri genel prensipleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, | 
| 4 | Bedensel başa çıkma yöntemlerini örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, | 
| 5 | Zihinsel başa çıkma yöntemlerini örneklerle anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, | 
| 6 | Davranışsal başa çıkma yöntemlerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Stres kavramını tanımlar ve strese yol açan etkenleri sıralar. | 
| 2 | Stresin insan sağlığı üzerine olan etkilerini açıklar. | 
| 3 | Stresle başa çıkmada bireysel ve örgütsel yöntemleri genel prensipleriyle ifade eder. | 
| 4 | Bedensel başa çıkma yöntemlerini örneklerle açıklar. | 
| 5 | Zihinsel başa çıkma yöntemlerini örneklerle anlatır. | 
| 6 | Davranışsal başa çıkma yöntemlerini ifade eder. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||