Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Drama ZEE 211 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Damla ALTIN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yaratıcı dramayla ilgili temel kavramları bütüncül bir yaklaşımla kavrama.
Dramanın eğitim- öğretimde kullanımının Türkiye´ deki gelişim sürecini kavrama.
Çocukların gelişimsel özellikleri ve dramanın olası katkıları hakkında anlayış kazandırma.
Dramada kullanılan temel teknikleri kavrama ve uygulama becerisi kazanma.
Drama uygulamalarında sınıf öğretmeninin sahip olması gereken yeterlik ve sorumlulukların farkında olma.
Dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanıldığı bir dersi tasarlama ve uygulama becerisi kazanma.
Dersin İçeriği Drama teriminin tanımı ve anlamı, dramanın farklı türlerini karşılaştırma, eğitsel dramanın tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, özel gereksinimli çocuklar için eğitsel drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
2 Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Çocukların gelişimine uygun drama tekniklerini uygular. Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Eğitsel drama ortamını tasarlayıp yönetir. Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitici drama teriminin tanımı
2 Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler
3 Çocuklarla dramanın tarihçesi
4 Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararları
5 Eğitici drama öğretmenin nitelikleri
6 Eğitici dramanın uygulanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
7 Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki
8 Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması
9 Arasınav
10 Eğitici dramada özel teknikler
11 Özel gereksinimli çocuklar için drama oyunu örnekleri
12 Özel gereksinimli çocuklar için drama oyunu örneklerinin geliştirilmesi
13 Özel gereksinimli çocuklar için drama oyunu örneklerinin geliştirilmesi
14 Özel gereksinimli çocuklar için drama oyunu örneklerinin geliştirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1.Vural, R.A., Somers, J.W. (2011). İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama
2.Önder, A.(2008). Zihinsel Engellilerle Yaratıcı Drama.
3.Üstündüğ, T. (2002).Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü. Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4