| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kriz İletişimi Yönetimi | ILB 634 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CENGİZ ERDAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kriz iletişiminin uygulaması konusunda bilgilendirmek. |
| Dersin İçeriği | Kriz nedir? Nasıl oluşur? Nasıl Yönetilir? |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Krizin unsurlarını sayar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Kriz ve sorun arasındaki farkı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Kiriz yönetiminin unsurlarını sayar | ||
| 4 | Krizi nasıl yöneteceğinin farkındadır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Kriz nedir? | |
| 3 | Sorunun krize dönüşmesi? | |
| 4 | Krizin unsurları nelerdir? | |
| 5 | Krizde reaktif yönetim | |
| 6 | Krizde proaktif yönetim | |
| 7 | Kriz takımı oluşturma I | |
| 8 | Kriz takımı oluşturma II | |
| 9 | Krizde iletişim araçlarının kullanımı | |
| 10 | Kriz iletişimi-I | |
| 11 | Kriz iletişimi-II | |
| 12 | Kriz sonrası yönetim | |
| 13 | Proje sunumları-I | |
| 14 | Proje sunumları-II |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Richart Luecke, Kriz Yönetimi, 2008, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
| 3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
| 4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
| 8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Krizin unsurlarını sayar | ||||||||
| 2 | Kriz ve sorun arasındaki farkı tanımlar | ||||||||
| 3 | Kiriz yönetiminin unsurlarını sayar | ||||||||
| 4 | Krizi nasıl yöneteceğinin farkındadır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||