Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kriz İletişimi Yönetimi ILB 634 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CENGİZ ERDAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kriz iletişiminin uygulaması konusunda bilgilendirmek.
Dersin İçeriği Kriz nedir? Nasıl oluşur? Nasıl Yönetilir?
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Krizin unsurlarını sayar Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Kriz ve sorun arasındaki farkı tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Kiriz yönetiminin unsurlarını sayar
4 Krizi nasıl yöneteceğinin farkındadır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kriz nedir?
3 Sorunun krize dönüşmesi?
4 Krizin unsurları nelerdir?
5 Krizde reaktif yönetim
6 Krizde proaktif yönetim
7 Kriz takımı oluşturma I
8 Kriz takımı oluşturma II
9 Krizde iletişim araçlarının kullanımı
10 Kriz iletişimi-I
11 Kriz iletişimi-II
12 Kriz sonrası yönetim
13 Proje sunumları-I
14 Proje sunumları-II
Kaynaklar
Ders Notu Richart Luecke, Kriz Yönetimi, 2008, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6