Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklamcılıkta Tüketici Davranışları ve Karar Alma Stratejileri ILB 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. CENGİZ ERDAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tüketici davranışlarının oluşumu ve bunu destekleyen unsurların irdelenmesi.
Dersin İçeriği Tüketici davranışları nasıl oluşur? Nasıl değişir? Karar almayı etkileyen unsurların ortaya konması ve örnek olaylar stratejiler üzerinden inceleme.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketici davranışlarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 Hedef kitleye uygun reklam kampanyası tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Uygun kitle iletişim aracını kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Reklamcılığa genel bir bakış
3 Hedef kitleden tüketici oluşturma
4 Tüketicinin motivasyonu
5 Tüketici davranışlarını etkileyen unsurlar-I
6 Tüketici davranışlarını etkileyen unsurlar-II
7 Karar almanın unsurları-I
8 Karar almanın unsurları-II
9 Davranış ve karar alma ilişkisi-I
10 Davranış ve karar alma ilişkisi-II
11 Müşteri beklentileri I
12 Müşteri beklentileri II
13 Öğrencilerin Proje sunumları-I
14 Öğrencilerin Proje sunumları-II
Kaynaklar
Ders Notu Jack Z. Sissors ve Lincoln Bumba (1989). Advertising Media Plannig, NTC Business Books
Alison Theaker ( 2012). The Public Relations Handbook, Routledge
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 12 12
Proje / Tasarım 1 12 12
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6