Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İktisadi Büyüme | IKT 301 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İKT 301 İKT 302 ve İKT 203 İKT 204 |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET GÜLMEZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET GÜLMEZ, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisadi Büyümenin teorik çerçevesi ve iktisadi büyüme kavramının dayandığı kavramsal ve düşünsel yapının gelişim sürecinin incelenecek olup, İktisadi büyümede ortaya çıkan teorik ve kavramsal farklılıkları iktisattaki farklı yönelimle odağında öğrenilerek ortaya çıkan iktisadi büyüme krizlerinin irdelenebilme yeteneğinin oluşturulması. |
Dersin İçeriği | Bu derste İktisadi Büyümenin teorik çerçevesi ve iktisadi büyüme kavramının dayandığı kavramsal ve düşünsel yapının gelişim sürecinin incelenmesidir. Bu bağlamda İktisadi büyümenin Klasik, Neo-klasik, Marksist yaklaşımları incelenerek Büyüme kavramına geleneksel yaklaşım getirilirken, aynı zamanda büyümedeki temel değişimler İçsel büyüme kavramı çerçevesinde incelenerek iktisadi büyümedeki değişimlerin incelemesidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik büyümenin kavramsal düzeyde tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Ekonomik büyümenin hesaplanması konusunda bilgi sahibidir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Keynesyen büyüme teorilerini anlar. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Basit Solow büyüme modelinin işleyiş süreci hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Teknolojik gelişmeyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Teknolojik gelişme çerçevesinde Solow modelini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Altın kuralı analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Yakınsama hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | Iraksama hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
10 | Gelişen ülkelerin büyüme sorunlarını ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
11 | Büyüme sorunlarını çözmeye yönelik fikirler sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
12 | İçsel büyüme modelleri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
13 | Büyüme teorilerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
14 | Ülkeler arasındaki büyüme farklılıklarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
15 | Ekonomik büyüme model tekniklerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisadi Büyüme kavramı ve güncel ekonomik büyüme deneyimlerinin analizi | World development indicator, |
2 | Klasik Büyüme Kuramı | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
3 | Keynesyen Büyüme Kuramı, Harrod-Domar Modeli | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
4 | Temel Solow Modeli: Sermaye Birikimi ve Büyüme | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
5 | Neo-Klasik modelin Deneyimsel yaklaşımları - Büyüme Paradoksu ve yakınsama hipotezi | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
6 | Genel Solow Modeli: Teknolojik ilerleme ve Büyüme | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
7 | Büyümenin İdeal düzeyi: Altın Kural | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
8 | Beşeri Sermaye ve Büyüme | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
9 | VİZE SINAVI | VİZE SINAVI |
10 | İçsel Büyüme Modelleri | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
11 | Araştırma Geliştirme ve Büyüme | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
12 | Teknolojinin Yayılması ve Büyümenin Belirleyicileri | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
13 | Türkiyenin Büyüme Deneyiminin Analizi | Çeşitli Makaleler ve Web Sayfaları |
14 | Final öncesi konuların genel bir analizi | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erdal Ünsal, İktisadi Büyüme, İmaj Yayınları, Charles I. Jones, İktisadi Büyümeye Giriş, literatür Yayınları Muhteşem Kaynak, Büyüme Teorileri, Gazi kitapevi, Erinç Yeldan, İktisadi Büyüme ve Bölüşüm Teorileri, Efil yayınevi. Hasan Gürak, Büyüme, |
Ders Kaynakları | Çeşitli Makaleler ve Web Sayfaları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | ||||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ekonomik büyümenin kavramsal düzeyde tanımlar. | ||||||||||||
2 | Ekonomik büyümenin hesaplanması konusunda bilgi sahibidir | ||||||||||||
3 | Keynesyen büyüme teorilerini anlar. | ||||||||||||
4 | Basit Solow büyüme modelinin işleyiş süreci hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
5 | Teknolojik gelişmeyi açıklar | ||||||||||||
6 | Teknolojik gelişme çerçevesinde Solow modelini açıklar. | ||||||||||||
7 | Altın kuralı analiz eder. | ||||||||||||
8 | Yakınsama hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
9 | Iraksama hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
10 | Gelişen ülkelerin büyüme sorunlarını ortaya koyar | ||||||||||||
11 | Büyüme sorunlarını çözmeye yönelik fikirler sunar. | ||||||||||||
12 | İçsel büyüme modelleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
13 | Büyüme teorilerini karşılaştırır. | ||||||||||||
14 | Ülkeler arasındaki büyüme farklılıklarını analiz eder. | ||||||||||||
15 | Ekonomik büyüme model tekniklerini analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |