| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İstatistik | MUP 112 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. RECEP ŞEN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Hem işletmelerde, hem de çeşitli organizasyonlarda en iyi karar alınması için çalışanların ihtiyaç duymuş olduğu verilerin, toplanabilmesi, depolanabilmesi ve işlenebilmesi becerisini kazandırmaktır. | 
| Dersin İçeriği | İstatistiğin tanımı, kullanılan temel kavramlar, veri türleri ve toplama yöntemleri, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, dağılım ölçüleri, tahmin teorisi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve indekslerin öğretilmesi hedeflenmektedir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi | Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, | 
| 2 | İşletmede toplanan bu verileri ilgili kişilere sunmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | 
| 3 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği konusunda ilgili saptamaların yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | 
| 4 | Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi fonksiyonların araştırmada kullanabileceğinin belirlenmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, | 
| 5 | Araştırmaya ait olarak seçilen bu fonksiyonların hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğu ve birbirlerine göre üstünlükleri belirlenmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, | 
| 6 | Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İstatistiğin tanımı, değişken, ana kütle, birim, birim seçimi ve veri derleme türleri | |
| 2 | İstatistikte seriler; zaman, mekân ve dağılma serileri, birikimli seriler, bileşik seriler ve bu serilerin grafik ortamında gösterilmesi | |
| 3 | Duyarlı ortalamalar; aritmetik ortalama, tartılı aritmetik ortalama, geometrik ortalama ve kareli ortalama | |
| 4 | Duyarlı olmayan ortalamalar; mod ve medyan | |
| 5 | Değişim aralığı, standart sapma, değişim katsayısı, varyans | |
| 6 | Tahmin teorisi | |
| 7 | Hipotez testleri anlamlılık düzeylerinin belirlenmesi | |
| 8 | Örnek uygulama çalışmaları | |
| 9 | Ki-kare testi | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Korelasyon analizi | |
| 12 | Regresyon analizi | |
| 13 | İndeksler | |
| 14 | Örnek uygulama çalışmaları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Özer SERPER(2000), İstatistik I ve II, Ezgi Kitabevi. | 
| Ders Kaynakları | İstatistik(2006), Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları. Nemci GÜRSAKAL(2000), İstatistiğin ABCsi, Marmara Kitabevi. Akif BAKIR ve Celal AYDIN(2006), İstatistik, Nobel Yayın Dağıtım. Burhan ÇİL(2000), İstatistik, Detay Yayıncılık.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Karar verme sürecinde kullanılacak olan verilerin toplanabilmesi | 
| 2 | İşletmede toplanan bu verileri ilgili kişilere sunmak üzere düzenli hale getirilmesi ve bu verileri çeşitli grafik ortamlarında gösterilmesi | 
| 3 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini kullanarak veri grubunun hangi değerler etrafında yoğunlaştığı ve nasıl dağılım özelliği gösterdiği konusunda ilgili saptamaların yapılması | 
| 4 | Araştırma yapılacak gruptan seçilen örneğe ait olan hangi fonksiyonların araştırmada kullanabileceğinin belirlenmesi | 
| 5 | Araştırmaya ait olarak seçilen bu fonksiyonların hangisinin, hangi durumda kullanılmasının daha uygun olduğu ve birbirlerine göre üstünlükleri belirlenmesi | 
| 6 | Karar verme sürecinde kullanılan değişkenler arasındaki ilişkinin saptanması | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | 
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 | 
| Final | 1 | 6 | 6 | 
| Toplam İş Yükü | 72 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||