| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örnek Olay Analizi | MUP 120 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN BAĞDAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin mesleki eğitim alanında öğrendikleri teorik bilgileri gerçek iş yaşamından alınan örnek olaylar yardımıyla tartışarak pekiştirmeleridir. |
| Dersin İçeriği | İş yaşamında bürolarda ortaya çıkabilecek problemler ve çözümü ile ilgili örnek olayları içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Örnek olay çözümleri yardımıyla kriz ortamında nasıl davranacağını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Gizli belgelerin nasıl işlem göreceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Randevu düzenlemelerinde ortaya çıkabilecek aksaklıkları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Yöneticinin Diş ve iç gezilerinin organizasyonunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Toplantı öncesi yapılacak hazırlıkların önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Sinirli müşterilerle başa çıkma yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 7 | Takım çalışmasının önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Halkla İlişkiler İle İlgili Örnek Olay Çözümü | |
| 2 | Halkla İlişkiler İle İlgili Örnek Olay Çözümü | |
| 3 | Kriz Yönetimi İle İlgili Örnek Olay Çözümü | |
| 4 | Stres Yönetimi İlgili Örnek Olay Çözümü | |
| 5 | Stres Yönetimi İlgili Örnek Olay Çözümü | |
| 6 | Zaman Yönetimi İlgili Örnek Olay Çözümü | |
| 7 | Sekreterlik İşlemleri İle İlgili Örnek Olayları Çözümü | |
| 8 | Sekreterlik İşlemleri İle İlgili Örnek Olayları Çözümü | |
| 9 | Uygulamalı Toplantı Organizasyonu | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Dosya ve belge yönetimi ile ilgili örnek olay çözümü. | |
| 12 | Takım çalışması ile ilgili örnek olaylar. | |
| 13 | Sinirli Müşteri İle Diyalog Kurma Yöntemleri | |
| 14 | Motivasyon ile ilgili örnek olay çözümleri. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Nuran Öztürk Başpınar: Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek olay Analizi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2001. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Örnek olay çözümleri yardımıyla kriz ortamında nasıl davranacağını bilir. |
| 2 | Gizli belgelerin nasıl işlem göreceğini bilir. |
| 3 | Randevu düzenlemelerinde ortaya çıkabilecek aksaklıkları öğrenir. |
| 4 | Yöneticinin Diş ve iç gezilerinin organizasyonunu öğrenir. |
| 5 | Toplantı öncesi yapılacak hazırlıkların önemini kavrar. |
| 6 | Sinirli müşterilerle başa çıkma yöntemlerini öğrenir. |
| 7 | Takım çalışmasının önemini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 59 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||