Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Yerel Yönetimler | MIS 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sefa USTA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülkemizdeki yerel yönetimlerin konumunu, yetkilerini ve etkinliğini tam olarak anlayabilmek için başka ülkelerin yerel yönetimleriyle kıyaslanması yararlı olacaktır. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı yönetim, karşılaştırmalı yerel yönetim, Anglo-Sakson ve Kıta geleneğinde yerel yönetimlerin temel özellikleri, Birleşik Krallık, Birleşik Devletler, Federal Almanya, Fransa ve Türkiye gibi ülkelerde yerel yönetimler. Doğu ülkelerinde yerel yönetimler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı ülkelerdeki yerel yönetim anlayışlarını analiz eder ve karşılaştırır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kıta geleneği yerel yönetim anlayışını kavrar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Anglo-Sakson Geleneği yerel yönetim anlayışını bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
4 | Uzakdoğu ülkelerindeki yerel yönetimleri tanır ve yorumlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Türkiye’de yerel yönetimler hakkında bilgi sahibi olur ve analiz eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Diğer ülkelerdeki yerel yönetim yapıları ile Türkiye’de yerel yönetimler karşılaştırılır ve analiz edilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı yönetim anlayışı | |
2 | Karşılaştırmalı yerel yönetim anlayışı | |
3 | Anglo-Sakson geleneğinde yerel yönetim anlayışı | |
4 | Kıta geleneğinde yerel yönetim anlayışı | |
5 | Doğu geleneğinde yerel yönetim anlayışı | |
6 | Birleşik Krallık’ta yerel yönetimler | |
7 | Birleşik Devletler’de yerel yönetimler | |
8 | Federal Almanya’da yerel yönetimler | |
9 | Fransa’da yerel yönetimler | |
10 | Türkiye’de yerel yönetimler | |
11 | Uzakdoğu ülkelerinde yerel yönetimler | |
12 | Ortadoğu ülkelerinde yerel yönetimler | |
13 | Orta Asya ülkelerinde yerel yönetimler | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Al, Hamza, Yeni Kamu Yönetimi: Ülke İncelemeleri, Değişim Yayınları, İstanbul, 2008. KARAHANOĞULLARU, Onur, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi KAYAUM Yayınları, Ankara, 2004. EMRE, Cahit, Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi, Siyasal Kitabevi, 1997. PARLAK, Bekir ve Caner CANTÜRK, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, İstanbul, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler, kentleşme, çevre sorunları, kent, siyaset ve kültür gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Özel olarak yerel yönetimler, genelde ise kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahipolma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde yerel yönetimler, hizmet yöntemleri ve politikaları, şehircilik, yerel siyaset ve kültür alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi kentsel uygulama örneklerini araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 30 | 60 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |