Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşyeri Eğitimi MYO 293 4 6 + 2 7 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI
Dersi Verenler HEMŞİRE NAİME TAYMAZ, Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, Öğr.Gör. SEVGİ ALBAYRAKTAROĞLU, Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ, Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON, Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. YILDIZ YENER, Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ, Dr.Öğr.Üyesi SEDA GÖGER, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Öğr.Gör. EBRU MİHRİBAN GÜVEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencileri meslek hayatlarına hazırlamak, kariyer hedeflerini belirlemelerinde yol gösterici olmak ve alanıyla ilgili çalışma yapabilmesini sağlamak

Dersin İçeriği

Öğrencinin mesleki eğitimine yönelik kariyer planlaması yapabilmesi, mesleğine yönelik bir konuyu çalışması, araştırması, raporlaması ve sözlü olarak sunması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencinin mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırmak Anlatım, Tartışma, Sınav ,
2 Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazandırmak Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
3 Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını bilmek Anlatım, Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
4 Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve anket (proje, deney) çalışması yapma becerisi kazandırmak Anlatım, Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Meslek eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar
2 Meslek eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar
3 Çalışma hayatında birey, kariyere ilişkin temel kavramlar
4 Kariyer Yönetimi
5 Kariyer Yönetimi
6 Bireysel kariyer planlama ve geliştirme uygulamaları
7 Özgeçmiş Hazırlama Teknikleri
8 Mülakat Teknikleri
9 Ara sınav Raporu
10 Örnek Olay Çözümleri
11 Etkili Sunum Teknikleri
12 Meslek Eğitimi ile İlgili Güncel Konular
13 Sonuç Raporu Sunumu / Çalıştay
14 Sonuç Raporunun Değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bayraktaroğlu, Serkan (2006) İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Kitabevi, Genişletilmiş 2. Baskı, Sakarya.

Özdemir, Yasemin (2005) Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya Kitabevi, Sakarya

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanına ilişkin terimleri açıklar.
2 Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3 Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
4 Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir.
5 Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
6 Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
7 İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir.
8 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
9 İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir.
10 Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
11 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir.
12 Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır.
13 Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır.
14 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir.
15 Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir.
16 Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir.
17 Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 10 160
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Proje / Tasarım 4 6 24
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 231
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,24
Dersin AKTS Kredisi 8