| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İngilizce Hazırlık | YAB 020 | 9 | 20 + 0 | 0 | 60 |
| Ön Koşul Dersleri | --- |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. UMUT KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede; |
| Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını yansıtabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan birisiyle iletişim kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 6 | IELTS sınavının tüm bileşenlerinden (Overall Score) 5.0 alabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geniş Zaman / Bilgi Edinme Yapıları | Speakout Ders Kitabı |
| 2 | Geniş Zaman / Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırması / Tavsiye isteme yapıları | Speakout Ders Kitabı |
| 3 | Geçmiş Zaman / Diyaloğu sürdürme soruları | Speakout Ders Kitabı |
| 4 | can (-ebilmek) ve have to (zorunluluk) / a-an-the / Özür dileme yapıları | Speakout Ders Kitabı |
| 5 | Be going to (gelecek zaman ) / will-might-won't / Öneride bulunma yapıları / should-shouldn't / Zarflar / Yardım teklif etme yapıları | Speakout Ders Kitabı |
| 6 | Present perfect / Present perfect-Past simple karşılaştırması | Speakout Ders Kitabı |
| 7 | Şimdiki Zaman / Be going to gelecek zaman / Yardımcı fiilsiz sorular / Telefon görüşmesi yapma | Speakout Ders Kitabı |
| 8 | Past Simple ve Past Continuous karşılaştırması/ Fiil kalıpları / Yol tarifi sora ve cevaplama / may / might / will / Doktora görünmek | Speakout Ders Kitabı |
| 9 | Used to (geçmişteki alışkanlıklar) / Amaç-sebep-sonuç kalıpları / Bilgi edinme / Relative clauses (who,which,that) / Miktar ifadeleri toomuch-many-enough-very / Alışveriş yapma | Speakout Ders Kitabı |
| 10 | "Like" farklı kullanımları / Geniş-geçmiş zamanda edilgen çatı / Şikayette bulunma yapıları | Speakout Ders Kitabı |
| 11 | Şart Kipi (If /when), Aktarmalı cümleler, Rica ve teklif | Speakout Ders Kitabı |
| 12 | Question tags / Present perfect simple- Present perfect continuous karşılaştırması | Speakout Ders Kitabı |
| 13 | Future perfect ve Future continuous / İkna etme | Speakout Ders Kitabı |
| 14 | Geçmiş zamanda çıkarım yapıları (Past modals of deduction) / Bir olay bildirme / Participle yapıları | Speakout Ders Kitabı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları Northstar 3-4 Kitapları |
| Ders Kaynakları | Ders Notları, Çalışma Kağıtları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||||
| 2 | Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını yansıtabilir. | ||||||||
| 3 | Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan birisiyle iletişim kurabilir. | ||||||||
| 4 | Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir | ||||||||
| 5 | Kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilir. | ||||||||
| 6 | IELTS sınavının tüm bileşenlerinden (Overall Score) 5.0 alabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 15 |
| 2. Ara Sınav | 15 |
| 1. Kısa Sınav | 3 |
| 2. Kısa Sınav | 3 |
| 3. Kısa Sınav | 3 |
| 4. Kısa Sınav | 3 |
| 5. Kısa Sınav | 3 |
| 6. Kısa Sınav | 3 |
| 7. Kısa Sınav | 3 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 61 |
| 1. Final | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|