| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Organızatıonal Communıcatıon | ISL 354 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim kavramının anlamını, sürecini, türlerini ve şekillerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Örgüt kuramları ve iletişimi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | İletişimin fonksiyonlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | İletişim süreci ve iletişimin unsurlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | İletişim türleri ve şekillerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 6 | İletişimin işleyiş modellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 7 | İletişimin engelleri ve ortadan kaldırılmasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 8 | Örgütsel iletişimin işleyişini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 9 | Örgütlerde iletişimin engellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 10 | Örgütlerde yazılı iletişimi ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 11 | Örgütlerde teknik iletişim konusunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 12 | Bilgi teknolojileri ve örgütsel iletişim konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 13 | Örgütsel iletişimin etkin yönetimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve kavramsal çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Örgüt Kuramları ve İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | İletişim kavramı ve iletişim fonksiyonları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | İletişim Süreci ve İletişimin Unsurları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | İletişim Türleri ve Şekilleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Örgütsel İletişimin Modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Örgütsel İletişimin İşleyişi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Örgütsel İletişim Ağ Modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Örgütsel İletişim Engelleri ve Ortadan Kaldırılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Örgütlerde Yazılı iletişim Örnekleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Örgütlerde Teknik İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Örgütsel İletişimde Etkinlik Faktörleri ve Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Tutar, Hasan, (2009) Örgütsel İletişim, Seçkin Yayınları, Ankara |
| Ders Kaynakları | Aktaş, Ş. - O. Gündüz; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001. Atabek, Ümit; İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2001 Bensghir, Türksel Kaya; Bilgi Teknolojileri Ve Örgütsel Değişim, Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü, Ankara, 1996. Bovee, C. L., Thill, J. V. (2000). Business Communication Today, New Jersey: Prentice Hall, Devrim, James & W. Tankard; Communication Theories, Origins, Methods and Use in the Mass Media, Longman, New York 1992. Goldhaber, G. M. (1990). Organizational Communication. Dubuque, IA: Wm. C. Brown Gökçe, Orhan; İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitapevi, Basım-Yayın Ltd. Şti., Ankara, 1998 Gürgen, Haluk; Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul 1997. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim kavramının anlamını, sürecini, türlerini ve şekillerini kavrar. | ||||||||
| 2 | Örgüt kuramları ve iletişimi öğrenir. | ||||||||
| 3 | İletişimin fonksiyonlarını öğrenir. | ||||||||
| 4 | İletişim süreci ve iletişimin unsurlarını öğrenir. | ||||||||
| 5 | İletişim türleri ve şekillerini öğrenir. | ||||||||
| 6 | İletişimin işleyiş modellerini öğrenir. | ||||||||
| 7 | İletişimin engelleri ve ortadan kaldırılmasını öğrenir. | ||||||||
| 8 | Örgütsel iletişimin işleyişini öğrenir. | ||||||||
| 9 | Örgütlerde iletişimin engellerini öğrenir. | ||||||||
| 10 | Örgütlerde yazılı iletişimi ve önemini kavrar. | ||||||||
| 11 | Örgütlerde teknik iletişim konusunu kavrar. | ||||||||
| 12 | Bilgi teknolojileri ve örgütsel iletişim konusunu öğrenir. | ||||||||
| 13 | Örgütsel iletişimin etkin yönetimini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||