Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz Fıkıh Problemleri DAO 351 5 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri Yok.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yeni ortaya çıktığı için kaynaklarda dinî hükmü bulunmayan modern konuların hükümlerini tespite çalışmak
Dersin İçeriği Zamanın ve bilimlerin değişmesiyle ortaya çıkan durumlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern meselelere fıkıh ölçüleriyle bakabilmenin ölçütlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Organ nakli, hücre kopyalama, ibadet vakitlerinin bilim eşliğinde tespiti gibi modern konuları bu ölçütler ışığında açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Bu konuları delilleriyle beraber tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Bu konuları ve delillerini eleştiriye tabi tutar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Bu konuları ve delillerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Bu konuları ve delillerini değerlendirerek bir hükme varır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Günümüz Fıkıh Problemlerinin Çözümünde İlke ve Yöntemler
2 İbadet Hayatına İlişkin Problemler
3 Aile Hayatına İlişkin Problemler I
4 Aile Hayatına İlişkin Problemler II
5 Gıda Maddeleri ve Bağımlılıklar I
6 Gıda Maddeleri ve Bağımlılıklar II
7 Tıbbî Uygulamalar I
8 Tıbbî Uygulamalar II
9 Eğlence, Spor, Sanat
10 Ticarî Hayat
11 Faiz, Kredi ve Finans İşlemleri
12 Menkul Kıymetler
13 Gayr-i müslimlerle ilişkiler
14 Dini Düşüncede Değişim ve Tecdid
Kaynaklar
Ders Notu 1. DİA (ilgili maddeler),
2. Günümüz Fıkıh Problemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Ders Kaynakları 1.Faruk Beşer, Fetvalarla Çağdaş Hayat,
2. Faruk Beşer, Güncel Meseleler - Dinî Çözümler,
3. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dinî Konular
4.Hayreddin Karaman, Günlük Hayatımızdaki Helallar ve Haramlar,
5. Hayreddin Karaman, İslamın Işığında Günün Meseleleri.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir.
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 2 2
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 85
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,4
Dersin AKTS Kredisi 3