| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Günümüz Fıkıh Problemleri | DAO 351 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yeni ortaya çıktığı için kaynaklarda dinî hükmü bulunmayan modern konuların hükümlerini tespite çalışmak |
| Dersin İçeriği | Zamanın ve bilimlerin değişmesiyle ortaya çıkan durumlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern meselelere fıkıh ölçüleriyle bakabilmenin ölçütlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Organ nakli, hücre kopyalama, ibadet vakitlerinin bilim eşliğinde tespiti gibi modern konuları bu ölçütler ışığında açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Bu konuları delilleriyle beraber tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Bu konuları ve delillerini eleştiriye tabi tutar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Bu konuları ve delillerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Bu konuları ve delillerini değerlendirerek bir hükme varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Günümüz Fıkıh Problemlerinin Çözümünde İlke ve Yöntemler | |
| 2 | İbadet Hayatına İlişkin Problemler | |
| 3 | Aile Hayatına İlişkin Problemler I | |
| 4 | Aile Hayatına İlişkin Problemler II | |
| 5 | Gıda Maddeleri ve Bağımlılıklar I | |
| 6 | Gıda Maddeleri ve Bağımlılıklar II | |
| 7 | Tıbbî Uygulamalar I | |
| 8 | Tıbbî Uygulamalar II | |
| 9 | Eğlence, Spor, Sanat | |
| 10 | Ticarî Hayat | |
| 11 | Faiz, Kredi ve Finans İşlemleri | |
| 12 | Menkul Kıymetler | |
| 13 | Gayr-i müslimlerle ilişkiler | |
| 14 | Dini Düşüncede Değişim ve Tecdid |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. DİA (ilgili maddeler), 2. Günümüz Fıkıh Problemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları |
| Ders Kaynakları | 1.Faruk Beşer, Fetvalarla Çağdaş Hayat, 2. Faruk Beşer, Güncel Meseleler - Dinî Çözümler, 3. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dinî Konular 4.Hayreddin Karaman, Günlük Hayatımızdaki Helallar ve Haramlar, 5. Hayreddin Karaman, İslamın Işığında Günün Meseleleri. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern meselelere fıkıh ölçüleriyle bakabilmenin ölçütlerini tanır. | ||||||||||||
| 2 | Organ nakli, hücre kopyalama, ibadet vakitlerinin bilim eşliğinde tespiti gibi modern konuları bu ölçütler ışığında açıklar. | ||||||||||||
| 3 | Bu konuları delilleriyle beraber tartışır. | ||||||||||||
| 4 | Bu konuları ve delillerini eleştiriye tabi tutar. | ||||||||||||
| 5 | Bu konuları ve delillerini analiz eder. | ||||||||||||
| 6 | Bu konuları ve delillerini değerlendirerek bir hükme varır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 85 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||