Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi | EBB 401 | 7 | 1 + 4 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin okulun örgütsel yapısını, işleyişini tanımasını, öğretmen ve öğrenci etkinliklerinin gözlenmesini, sınıf yönetimi konusunda deneyim kazanmasını ve gerçek sınıf etkinliklerine katılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Okul deneyimi dersinin tanıtılması, Öğretmen ve öğrencinin okuldaki Bir Gününü Gözlemleme, Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Uygulanışını Gözlemleme, Sınıf Yönetiminin Gözlemlenmesi, Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme, Çalışma yapraklarının hazırlanması, Okulun Toplumla İlişkilerini Gözlemleme, Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen ve öğrencinin okuldaki bir günlük etkinliklerini gözlemler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Okulun örgütsel yapısını ve işleyişini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Öğretimde kullanılan farklı yöntemleri tanımlar ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Gerçek sınıf etkinliklerine katılır ve bunların nasıl uygulandığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Aday öğretmen olarak okul ve sınıfı gözlemler ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Öğretmenlik mesleği becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul deneyimi dersinin tanıtılması, dönem planının hazırlanması | |
2 | Öğretmenin Okuldaki Bir Gününü Gözlemleme | |
3 | Öğrencinin Okuldaki Bir Gününü Gözlemleme | |
4 | Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Uygulanışını Gözlemleme | |
5 | Ders içi Öğrenci Etkinliklerini Gözlemleme | |
6 | Sınıf Yönetiminin Gözlemlenmesi | |
7 | Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme | |
8 | Çalışma yapraklarının hazırlanması | |
9 | Okulda araç gereç ve yazılı kaynaklar | |
10 | Okulun Örgüt Yapısını İnceleme ve Okul Müdürüyle Görüşme | |
11 | Okulun Toplumla İlişkilerini Gözlemleme | |
12 | Okul ve sorunları | |
13 | Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi | |
14 | Gözlem dosyalarının teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | H.Sulak & H.Sulak- Ö.Pilten- A. Doğan. (2012). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Literatürk Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |