Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kriz İletişimi ve Yönetimi HIR 419 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI, Doç.Dr. TUĞÇE BORAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Krizlerden başarıyla çıkmanın en önemli unsurlarından bir olan "kriz iletişimi"nin ne olduğu, nasıl planlandığı ve nasıl yürütülmesi gerektiği bu dersin amacını oluşturur. Kriz dönemlerinde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikler, Kriz iletişimi yönetiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar ve Krizi fırsata dönüştürme de en etkili yöntemlere yer verilecektir.

Dersin İçeriği

Kriz Kavramı, İşletmelerin Krizle Karşılaşmasında Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi,  Krizlerin Ortaya Çıkmasında İç ve Dış Çevre Faktörlerinin Etkileşimi, Kriz Sürecinin Aşamaları,  Kriz Sürecinin İşletmeler Üzerinde Yarattığı Etkilerin İncelenmesi,  Kriz Yönetimi,  Krize Hazırlıklı Olma Düzeyi,Krize Yanıt Yöntemleri,  Krize Yanıt ve Stratejik Öncelikler,  Krize Yanıt ve İnsan Etkisi,  Krize Yanıt Sürecinde Liderlik, Krize Karşı Planlama, Kriz eğitimi, Krizlere Karşı Modern/Post Modern Yaklaşımlar ve Teknikler Kriz Dönemlerinde Karar Alma  Kriz Ortamlarında Stres ve Zaman Yönetimi 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kriz kavramı, işletmeler açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Kriz iletişimi süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Kriz döneminde medya ile ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar.
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler.
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar.
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 5