| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siyasal Düşünceler Tarihi | HIR 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tarihsel bakış açısı kazanmak ve siyasal düşünmenin tarihini kavramak |
| Dersin İçeriği | Tarihsel bakış açısıyla siyasal düşünmenin tarihine ve kavramlarına eleştirel bakmak ve tartışmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | .Toplumsal olaylar ve durumlar üzerine düşünmede tarihsel bakışın önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 2 | Eleştirinin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 3 | Siyasal düşüncenin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Antik Yunan Düşüncesi I | |
| 2 | Antik Yunan Düşüncesi II | |
| 3 | Antik Yunan Düşüncesi III | |
| 4 | Roma´da Siyaset Felsefesi | |
| 5 | Ortaçağ ve Aziz Augustinus | |
| 6 | Dante | |
| 7 | Modern Dönem ve Machiavelli | |
| 8 | Dönüşüm: Bacon ve Descartes | |
| 9 | ara sınav | |
| 10 | Toplum Sözleşmecileri | |
| 11 | Smith´den Mill´e | |
| 12 | Marx ve Weber | |
| 13 | Durkheim ve Strauss | |
| 14 | Final Sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
Orhan Hançerlioğlu, Düşünce Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | .Toplumsal olaylar ve durumlar üzerine düşünmede tarihsel bakışın önemini kavrar. | ||||||
| 2 | Eleştirinin önemini kavrar | ||||||
| 3 | Siyasal düşüncenin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 2 | 14 | 28 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||