| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Reklamcılığın Temelleri | HIR 118 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. CENGİZ ERDAL, Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN, Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Reklamcılığın temel unsurlarının benimsetilmesi. |
| Dersin İçeriği | Reklamın kavramı, amaçları, tarihsel gelişimi, çeşitleri, diğer disiplinlerle olan ilişkisi, tüketici davranışları ile reklam stratejileri geliştirme yöntemleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Reklamı tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Reklamın tüketici davranışlarına etkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Reklam mecralarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Reklam çeşitlerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Reklamın tarihsel gelişimini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Reklam stratejisi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve Giriş | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 2 | Reklam Kavramı, Türleri, Hedefleri, Amaçları, Ögeleri, Mecraları | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 3 | Reklam Stratejileri | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 4 | Reklamın Tarihsel Gelişimi | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 5 | Reklamda Ekoller | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 6 | Ajans | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Reklamın İşleyiş Süreci ve Modelleri | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 9 | Medya Planlama | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 10 | Reklam Etiği | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 11 | Reklam Üretimi | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 12 | Kampanya Planı | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık, Say. |
| 13 | Öğrenci Sunumları | |
| 14 | Öğrenci Sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Filiz Balta Peltekoğlu, Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Reklamı tanımlar. | ||||||
| 2 | Reklamın tüketici davranışlarına etkisini kavrar. | ||||||
| 3 | Reklam mecralarını sıralar. | ||||||
| 4 | Reklam çeşitlerini sıralar. | ||||||
| 5 | Reklamın tarihsel gelişimini kavrar. | ||||||
| 6 | Reklam stratejisi geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 90 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||