| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | HMS 663 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLGÜN DURAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çocukluk çağına özgü ruh sağlığı bozukluklar konusunda araştırmalar planlayıp, yürüterek mesleğe bilimsel katkı sağlamak |
| Dersin İçeriği | Çocukluk ve ergenlik dönemi özellikleri, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen ruhsal bozukluklar ve bakım gerektiren durumlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergen bireyi ruhsal açıdan değerlendirir, tedavi ve bakımı konusunda bilgi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 2 | Yıkıcı davranış bozukluklarını tanıma, uygun girişimleri planlama becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 3 | Yaygın gelişimsel bozuklukları öğrenir, tedavi ve bakımına yönelik girişimleri planlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 4 | Duygudurum bozukluğu olan çocuğun tedavi ve bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisi geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 5 | Ergenlik döneminde görülen intihar vakalarını tanır, buna yönelik girişimleri konusunda bilgi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 6 | Çocukluk çağında görülen anksiyete bozukluklarını tanır, bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 7 | Çocukluk döneminde görülen tik, konuşma, boşaltım bozukluklarını tanıma, uygun girişimleri planlama ve uygulama becerisi geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav , Performans Görevi, |
| 8 | Zeka geriliği olan çocuğu erken dönemde tanılar, bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 9 | Ergenlik döneminde görülen yeme bozukluklarını tanır, tedavi ve bakımı ile ilgili beceri kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 10 | Ergenlik döneminde görülen şiddet ve saldırganlık durumlarını ruhsal yönden değerlendirir, bakımına yönelik girişimler konusunda bilgi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuğun ve ergenin ruhsal değerlendirilmesi | |
| 2 | Yıkıcı davranış bozuklukları | |
| 3 | Yıkıcı davranış bozuklukları | |
| 4 | Yaygın gelişimsel bozukluklar | |
| 5 | Yaygın gelişimsel bozukluklar | |
| 6 | Duygudurum bozuklukları | |
| 7 | Ergenlerde intihar | |
| 8 | Çocukluk çağı anksiyete bozuklukları | |
| 9 | Tik bozuklukları | |
| 10 | Konuşma bozuklukları | |
| 11 | Boşaltım bozuklukları | |
| 12 | Zeka geriliği | |
| 13 | Ergenlik döneminde görülen yeme bozuklukları | |
| 14 | Ergenlik döneminde şiddet ve saldırganlık |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Çam, O. , Engin, E.: Ruh Sağlığı ve Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014, İstanbul. O Öztürk, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergen bireyi ruhsal açıdan değerlendirir, tedavi ve bakımı konusunda bilgi kazanır. | ||||||||
| 2 | Yıkıcı davranış bozukluklarını tanıma, uygun girişimleri planlama becerisi kazanır. | ||||||||
| 3 | Yaygın gelişimsel bozuklukları öğrenir, tedavi ve bakımına yönelik girişimleri planlayabilme ve uygulama becerisine sahip olur. | ||||||||
| 4 | Duygudurum bozukluğu olan çocuğun tedavi ve bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisi geliştirir | ||||||||
| 5 | Ergenlik döneminde görülen intihar vakalarını tanır, buna yönelik girişimleri konusunda bilgi kazanır. | ||||||||
| 6 | Çocukluk çağında görülen anksiyete bozukluklarını tanır, bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisine sahip olur. | ||||||||
| 7 | Çocukluk döneminde görülen tik, konuşma, boşaltım bozukluklarını tanıma, uygun girişimleri planlama ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||||
| 8 | Zeka geriliği olan çocuğu erken dönemde tanılar, bakımına yönelik girişimleri planlar ve uygulama becerisine sahip olur. | ||||||||
| 9 | Ergenlik döneminde görülen yeme bozukluklarını tanır, tedavi ve bakımı ile ilgili beceri kazanır. | ||||||||
| 10 | Ergenlik döneminde görülen şiddet ve saldırganlık durumlarını ruhsal yönden değerlendirir, bakımına yönelik girişimler konusunda bilgi kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||