Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Protein Kimyası | GDM 557 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Proteini meydana getiren amino asitlerin yapısal özellikleri, bu özelliklerin protein bünyesinde bir araya geldiğinde oluşturacağı fiziksel özellikleri, ortam koşullarına (ör; pH, iyonik kuvvet) göre protein yapısında meydana gelen değişimleri ve proteinlerin tespiti ve izolasyonunu hakkında bilgi sahibi edindirmektir. |
Dersin İçeriği | Amino asitler: Yapı ve Özellikler Peptid bağları, İkincil yapılar Kovalent olmayan etkileşimler, Protein şekillenmesi, Üçüncül ve Dördüncü yapılar Protein denatürasyonu, Denatüre edici ajanlar Protein tespit yöntemleri, Amino asit analizleri Boyut ve moleküler ağırlığın bulunması, Amino asit sekanslama, Peptit sentezi Kimyasal modifikasyon Hidrodinamik özellikler Optik özellikler Çözünürlük |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Amino asitlerin yapısı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Ödev, |
2 | İkincil yapıların oluşmasında fiziksel özelliklerin önemini kavrar | Anlatım, | Ödev, |
3 | Üçüncül ve dördüncül yapıları oluşturmasında protein-ortam ilişkilerini kavrar | Anlatım, | Ödev, |
4 | Proteinlerin ölçülmesi ve izolasyonu hakkında temel bilgi sahibi olur | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Amino asitler: Yapı ve Özellikler | |
3 | Peptid bağları, İkincil yapılar | |
4 | Kovalent olmayan etkileşimler | |
5 | Protein şekillenmesi, Üçüncül ve Dördüncü yapılar | |
6 | Protein denatürasyonu, Denatüre edici ajanlar | |
8 | Protein tespit yöntemleri, Amino asit analizleri | |
9 | Boyut ve moleküler ağırlığın bulunması | |
10 | Amino asit sekanslama, Peptit sentezi | |
11 | Kimyasal modifikasyon | |
12 | Hidrodinamik özelikler | |
13 | Optik özellikler | |
14 | Çözünürlük |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Proteins, Structures and Molecular Properties (T.E. Crighton, W.H. Freemen & Co. Publishers, 1996). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |