| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tahıl Ürünleri ve Tahıl Ürünlerinde Analitik Kalite Kontrol | GDM 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunda temel bilgiler vererek bu alanda yapılan analitik test yöntemlerinin uygulamalı olarak öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Tahıl ve tahıl ürünlerinden numune alma yöntemleri, bunların fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özelliklerini belirlemede kullanılan analiz yöntemleri, elde edilen (kalitatif ve kantitatif) bulguların değerlendirilmeleri, yorumlanmaları ve raporlanmaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 2 | Tahıl ve tahıl ürünlerinden numune alma yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 3 | Tahıllarda yapılan fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal analizlerin temel prensiplerini kavrar ve uygular | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Tahıl nişastası ve proteinleri ile ilgili temel özellikleri ve analizleri kavrar ve uygular | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Ekmek, kek ve bisküvi üretimini laboratuar ölçekli uygular | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Ekmek, kek, bisküvi ve makarna ürünlerinde temel analizleri kavrar ve uygular | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tahıl ve tahıl ürünleri ile ilgili genel bilgiler | |
| 2 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol | |
| 3 | Tahıl ve tahıl ürünlerinden örnek alma | |
| 4 | Tahıllarda fiziksel analizler | |
| 5 | Buğdayın öğütülmesi ve un verimi hesaplamaları | |
| 6 | Tahıllarda kimyasal analizler | |
| 7 | Tahıllarda fizikokimyasal analizler | |
| 8 | Tahıl nişastasının özellikleri | |
| 9 | Buğday proteinlerinin elektroforetik analizi | |
| 10 | Hamurun reolojik özellikleri | |
| 11 | Deneysel ekmek üretimi, Ekmek analizleri | |
| 12 | Deneysel kek ve bisküvi üretimi, Kek ve bisküvi analizleri | |
| 13 | Makarna analizleri | |
| 14 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde duyusal analizler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Koksel, H., Sivri, D., Özboy, O., Başman, A. 2000. Hububat laboratuvarı el kitabı. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tahıl ve tahıl ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar | |||||||||||
| 2 | Tahıl ve tahıl ürünlerinden numune alma yöntemlerini kavrar | |||||||||||
| 3 | Tahıllarda yapılan fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal analizlerin temel prensiplerini kavrar ve uygular | |||||||||||
| 4 | Tahıl nişastası ve proteinleri ile ilgili temel özellikleri ve analizleri kavrar ve uygular | |||||||||||
| 5 | Ekmek, kek ve bisküvi üretimini laboratuar ölçekli uygular | |||||||||||
| 6 | Ekmek, kek, bisküvi ve makarna ürünlerinde temel analizleri kavrar ve uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||