| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Doğal Gıda Antioksidanları | GDM 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tez aşamasındaki yüksek lisans öğrencilerinin oksidatif stres, sağlık ve doğal antioksidanlar konusundaki eksikliklerinin giderilmesi böylece daha etken bir tez çalışması yapmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Antioksidanların sağlık üzerine etkileri Reaktif oksijen cisimleri ve oksidatif stres Doğal antioksidanların hastalıklara karşı koruyucu etkisi, gıda endüstrisindeki antioksidanların yeri, fonksiyonel gıdalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Oksidatif stresin ne olduğunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Serbest radikallerin oluşumunu ve ne olduğunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Oksidatif stresin ve serbest radikallerin sağlık üzerine etkilerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Oksidan ve antioksidanların ne olduğunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Gıdalardan bulunan antioksidanları ve özelliklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Antioksidanlar ve sağlık arasındaki ilişkiyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 7 | Antioksidanların gıda endütrisindeki kullanımını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Antioksidanların sağlık üzerine etkileri | |
| 2 | Reaktif oksijen cisimleri ve oksidatif stres | |
| 3 | Doğal antioksidanların hastalıklara karşı koruyucu etkisi | |
| 4 | Vitamin A ve C | |
| 5 | Tocotrienol ve tocopherollerin biyolojik aktivitesi | |
| 6 | Selenyum -Lipoic asit | |
| 7 | Coenzyme-Q | |
| 8 | Karatenoidler | |
| 9 | Flavonoidler | |
| 10 | Thioller | |
| 11 | Polyphenoller | |
| 12 | Gıda endüstrisinde antioksidan eklenmiş fonksiyonel gıdalar | |
| 13 | Gıdalardaki antioksidan içeriklerinin belirlenmesi | |
| 14 | Gıdalardaki antioksidan içeriklerinin belirlenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Food Antioxidants Technological, toxicological and health perspectives. (Food Science and Technology) D. L.Madhavi, S.S Desphande, D.K Salunkhe 1996, CRC press 2- Antioxidants in food Practical applications 3- http://www.apache.org |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | ||||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Oksidatif stresin ne olduğunu öğrenir | |||||||||||
| 2 | Serbest radikallerin oluşumunu ve ne olduğunu öğrenir | |||||||||||
| 3 | Oksidatif stresin ve serbest radikallerin sağlık üzerine etkilerini kavrar | |||||||||||
| 4 | Oksidan ve antioksidanların ne olduğunu kavrar | |||||||||||
| 5 | Gıdalardan bulunan antioksidanları ve özelliklerini öğrenir | |||||||||||
| 6 | Antioksidanlar ve sağlık arasındaki ilişkiyi öğrenir | |||||||||||
| 7 | Antioksidanların gıda endütrisindeki kullanımını öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||