| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gıda Patojenleri | GDA 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | genel Mikrobiyoloji, Gıda Mikrobiyolojisi |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Gıda kaynaklı patojen bakteriler, küfler, virüsler, ve parazitler ve neden olduğu hastalıklar hakkında öğrenciler ayrıntılı olarak bilgilendirilecekler. |
| Dersin İçeriği | Bu ders gıda kaynaklı patojen bakterilerin, küflerin, virüslerin ve diğer gıda patojenlerinin özelliklerini, zehirleme mekanizmaları ve korunma yöntemlerini içeriyor. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gıda patojenleri hakkında genel bilgiye sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Hangi patojenin hangi gıda türünde bulunabileceğini ve hangi çeşit zehirlenmeye neden olabileceğini tespit edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Patojenlerin gıda içerisinde büyümesini engelleyici yöntemlerden haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Patojenlerin gıdadan izolasyon yöntemlerinden haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Patojenlerin zehirleme mekanizmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Patojenlerin hangi şartlarda üreyebileceği hakkında fikir sahibi olur | Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Patojen bakterilerine giriş ve zehirlenme mekanizması | |
| 2 | Escherichia coli, Escherichia coli O157 : H7 | |
| 3 | Campylobacter jejuni | |
| 4 | Shigella ve Yersinia türleri ve patojeniteleri | |
| 5 | Salmonella türleri | |
| 6 | Brucella ve Vibrio türleri | |
| 7 | Listeria monocytogenes | |
| 8 | Staphylococcus aureus | |
| 9 | Bacillus türleri | |
| 10 | Clostridium türleri | |
| 11 | Diğer fırsatçı patojenler | |
| 12 | Mikotoksikozis | |
| 13 | parazitler | |
| 14 | Virüsler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Foodborne Pathogens:Hazards, Risk Analysis and Control, 2001, edited by Clive Blackburn and Peter McClure |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gıda patojenleri hakkında genel bilgiye sahip olur | |||||||||||
| 2 | Hangi patojenin hangi gıda türünde bulunabileceğini ve hangi çeşit zehirlenmeye neden olabileceğini tespit edebilir | |||||||||||
| 3 | Patojenlerin gıda içerisinde büyümesini engelleyici yöntemlerden haberdar olur | |||||||||||
| 4 | Patojenlerin gıdadan izolasyon yöntemlerinden haberdar olur | |||||||||||
| 5 | Patojenlerin zehirleme mekanizmasını bilir | |||||||||||
| 6 | Patojenlerin hangi şartlarda üreyebileceği hakkında fikir sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||