| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Descartes | FEL 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ERGÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Modern felsefenin kurucusu kabul edilen Descartes'ın ana yapıtlarını okumak; bu yapıtlarda ortaya çıkan sorunları izlemek. |
| Dersin İçeriği | Descartes'ın eserlerinin eleştirel tahlili. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yazılı sunumda Modern düşüncenin oluşum şartlarının ikisini açıklamak. | Anlatım, | Ödev, |
| 2 | Yazılı sunumda Ortaçağ Yeniçağ felsefeleri arasındaki farkların en az ikisini analiz etmek. | Anlatım, | Ödev, |
| 3 | Yazılı sunumda Modern düşünce bilim arasındaki en az iki bağıntığı göstermek. | Anlatım, | Ödev, |
| 4 | Yazılı sunumda Descartesın modern düşüncenin oluşumundaki etkilerinden en az ikisini açıklamak. | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
| 5 | Sözlü sunumda Descartesın bilgikuramının ilkelerinin en az beşinin bir listesini vermek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 6 | Sözlü sunumda Descartesın fizik yöntem öğelerinden en az üçünü listelemek. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş | |
| 2 | Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş | |
| 3 | Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş | |
| 4 | Yöntem Üzerine | |
| 5 | Yöntem Üzerine | |
| 6 | Yöntem Üzerine | |
| 7 | Aklın Yönetilmesi | |
| 8 | Aklın Yönetilmesi | |
| 9 | Aklın Yönetilmesi | |
| 10 | Felsefenin İlkeleri | |
| 11 | Felsefenin İlkeleri | |
| 12 | Felsefenin İlkeleri | |
| 13 | Felsefenin İlkeleri | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
| Ders Kaynakları | 1. DESCARTES, R; Aklın idaresi için kurallar ; çev. Mehmet Karasan. Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1945. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yazılı sunumda Modern düşüncenin oluşum şartlarının ikisini açıklamak. | ||||||||||||||
| 2 | Yazılı sunumda Ortaçağ Yeniçağ felsefeleri arasındaki farkların en az ikisini analiz etmek. | ||||||||||||||
| 3 | Yazılı sunumda Modern düşünce bilim arasındaki en az iki bağıntığı göstermek. | ||||||||||||||
| 4 | Yazılı sunumda Descartesın modern düşüncenin oluşumundaki etkilerinden en az ikisini açıklamak. | ||||||||||||||
| 5 | Sözlü sunumda Descartesın bilgikuramının ilkelerinin en az beşinin bir listesini vermek. | ||||||||||||||
| 6 | Sözlü sunumda Descartesın fizik yöntem öğelerinden en az üçünü listelemek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||