Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve İletişim Teknolojileri | SAU 703 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciyi medya ve iletişim alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve uygulamalar ile tanıştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel kavramlara, ilkelere ve uygulamalara giriş niteliğindedir. İletişim, kitle iletişimi, medya ve kültür gibi kavramların tanımları tartışıldıktan sonra kitap, gazete, dergi, televizyon, radyo, video oyunları, internet gibi mecralar ve bu mecraları destekleyen halkla ilişkiler ve reklamcılık alanları incelenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tartışabilecekler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Kültürün iletişim çalışmalarında oynadığı rolün önemini kavrayacaklar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Mecraların oluşumu ve gelişimi hakkında tarihsel bir bilgiye sahip olacaklar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Her bir mecranın sosyo-kültürel etkilerini kavrayacaklar ve tartışabilecekler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Medya metnine eleştirel yaklaşabilecek ve metni değerlendirebilecekler | ||
6 | Medya okur-yazarlığı becerisini geliştirebilecekler | ||
7 | Her bir mecranın izleyici/okuyucu ile ilişkisini analiz edebilecekler | ||
8 | Her bir mecradaki reklamlar ile izleyici/okuyucu arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler | ||
9 | Mecralar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri reklamcılar ve izleyiciler/okuyucular ilişkisine göre inceleyebilecekler | ||
10 | Farklı şekillerde gelişen yakınsallıkları kavrayacaklar | ||
11 | Holdingleşmeyi ulusal ve uluslarüstü düzeylerde sorgulayabileceklerdir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Kitlesel İletişime Giriş | Baran, pp. 4-18 |
3 | Kitlesel İletişime Giriş II | Baran, pp. 18-29, 34-42, 47-51 |
4 | Medya Türleri: Kitap | Baran, pp. 55-76 |
5 | Medya Türleri: Gazete | Baran, pp. 85-101 |
6 | Medya Türleri: Dergi | Baran, pp. 115-127 |
7 | Medya Türleri: Film | Baran, pp. 139-160 |
8 | Medya Türleri: Radyo ve Televizyon | Baran, pp. 171-179, 194-197, 203-219 |
9 | Medya Türleri: Video oyunları | Baran, pp. 237-243 |
10 | Medya Türleri: Internet | Baran, pp. 250-253, 261-280 |
11 | Endüstrinin desteklenmesi: Halkla İlişkiler | Baran, pp. 297-314 |
12 | Endüstrinin desteklenmesi: Reklamlar | Baran, pp. 323-346 |
13 | Tartışma konuları | |
14 | Final sınavı için tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Baran, Stanley J. (2012) Introduction to Mass Communication: Media Literacy and Culture (Seventh Edition). New York: McGraw-Hill |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tartışabilecekler |
2 | Kültürün iletişim çalışmalarında oynadığı rolün önemini kavrayacaklar |
3 | Mecraların oluşumu ve gelişimi hakkında tarihsel bir bilgiye sahip olacaklar |
4 | Her bir mecranın sosyo-kültürel etkilerini kavrayacaklar ve tartışabilecekler |
5 | Medya metnine eleştirel yaklaşabilecek ve metni değerlendirebilecekler |
6 | Medya okur-yazarlığı becerisini geliştirebilecekler |
7 | Her bir mecranın izleyici/okuyucu ile ilişkisini analiz edebilecekler |
8 | Her bir mecradaki reklamlar ile izleyici/okuyucu arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler |
9 | Mecralar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri reklamcılar ve izleyiciler/okuyucular ilişkisine göre inceleyebilecekler |
10 | Farklı şekillerde gelişen yakınsallıkları kavrayacaklar |
11 | Holdingleşmeyi ulusal ve uluslarüstü düzeylerde sorgulayabileceklerdir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |