Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya ve İletişim Teknolojileri SAU 703 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciyi medya ve iletişim alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve uygulamalar ile tanıştırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel kavramlara, ilkelere ve uygulamalara giriş niteliğindedir. İletişim, kitle iletişimi, medya ve kültür gibi kavramların tanımları tartışıldıktan sonra kitap, gazete, dergi, televizyon, radyo, video oyunları, internet gibi mecralar ve bu mecraları destekleyen halkla ilişkiler ve reklamcılık alanları incelenir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medya ve iletişim alanındaki temel kavramları tartışabilecekler Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Kültürün iletişim çalışmalarında oynadığı rolün önemini kavrayacaklar Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Mecraların oluşumu ve gelişimi hakkında tarihsel bir bilgiye sahip olacaklar Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Her bir mecranın sosyo-kültürel etkilerini kavrayacaklar ve tartışabilecekler Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Medya metnine eleştirel yaklaşabilecek ve metni değerlendirebilecekler
6 Medya okur-yazarlığı becerisini geliştirebilecekler
7 Her bir mecranın izleyici/okuyucu ile ilişkisini analiz edebilecekler
8 Her bir mecradaki reklamlar ile izleyici/okuyucu arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler
9 Mecralar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri reklamcılar ve izleyiciler/okuyucular ilişkisine göre inceleyebilecekler
10 Farklı şekillerde gelişen yakınsallıkları kavrayacaklar
11 Holdingleşmeyi ulusal ve uluslarüstü düzeylerde sorgulayabileceklerdir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Kitlesel İletişime Giriş Baran, pp. 4-18
3 Kitlesel İletişime Giriş II Baran, pp. 18-29, 34-42, 47-51
4 Medya Türleri: Kitap Baran, pp. 55-76
5 Medya Türleri: Gazete Baran, pp. 85-101
6 Medya Türleri: Dergi Baran, pp. 115-127
7 Medya Türleri: Film Baran, pp. 139-160
8 Medya Türleri: Radyo ve Televizyon Baran, pp. 171-179, 194-197, 203-219
9 Medya Türleri: Video oyunları Baran, pp. 237-243
10 Medya Türleri: Internet Baran, pp. 250-253, 261-280
11 Endüstrinin desteklenmesi: Halkla İlişkiler Baran, pp. 297-314
12 Endüstrinin desteklenmesi: Reklamlar Baran, pp. 323-346
13 Tartışma konuları
14 Final sınavı için tekrar
Kaynaklar
Ders Notu Baran, Stanley J. (2012) Introduction to Mass Communication: Media Literacy and Culture (Seventh Edition). New York: McGraw-Hill
Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5