| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Hizmet Tasarımı | SAU 561 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir | Anlatım, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hizmet kavrami ve hizmet sektoru | |
| 2 | Surec tasarimi ve hizmet kavrami iliskisi | |
| 3 | Boşluk (GAP) modeli ve onemi | |
| 4 | Hizmet tasarimi prensipleri | |
| 5 | Hizmet plani (blue print) hazırlama | |
| 6 | Hizmet tasarimi organizasyonu | |
| 7 | Hizmet tasarimi ve teknoloji ilişkisi | |
| 8 | Hizmet tasarimi uygulama | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Hizmet tasarimi geliştirme | |
| 11 | Iyi tasarlanmis bir hizmet tasariminin ozellikleri | |
| 12 | Hizmet tasariminda basari kriterleri | |
| 13 | Sinif uygulamasi ve sunumlar | |
| 14 | Sinif uygulamasi ve sunumlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers, Hoboken, NJ [ etc.]: Wiley. • LOVELOCK, C.H.; BANSAL, H.S. u. WIRTZ, J. (2008). Services marketing : people, technology, strategy. Canadian Aufl., Boston: Pearson. • VARGO, S.L. u. LUSCH, R.F. (2008). Why “service”? Academy of Marketing Science. 2008(36). S. 25–38. • KIM, H. (2009). Service science for service innovation. Journal of Service Science. 2009(1). S. 1-7. • EVERSHEIM, W. (Hrsg.). (2009). Innovation management for technical products - systematic and integrated product development and production planning, Berlin; Heidelberg: Springer. • PARASURAMAN, A. (2010). Service productivity, quality and innovation: Implications for service-design practice and research. International Journal of Quality and Service Sciences. 2(3). S. 277-286. • LOVELOCK, C. u. WIRTZ, J. (2010). Services Marketing. 7 Aufl., New Jersey: Prentice Hall. • PARASURAMAN, A.; ZEITHAML, V.A. u. BERRY, L.L. (1985). A conceptual model of service quality and its implications for future research. The Journal of Marketing. 49(4). S. 41-50. • VARGO, S.L. (2008). Customer Integration and Value Creation Paradigmatic Traps and Perspectives. Journal of service research. 11(2). S. 211-215. • WOODRUFF, R.B. (1997). Customer value: the next source for competitive advantage. Journal of the Academy of Marketing Science. 25(2). S. 139-1532 |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Hizmet tasariminin temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir |
| 2 | Hizmet sektorunun ozellikleri ve Pazar basarisi acisindan hizmet tasariminin onemini bilir |
| 3 | Hizmet palanlamasinin nasil yapilacagini ve asamalarini tanimlar |
| 4 | Basarili hizmet tasarimi uygulamalari için kritik faktörleri tanimlar ve degerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||