| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeniçağ Osmanlı Kronik Okumaları I (15. ve 16. Yüzyıl) | YEN 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu derste Yeniçağ dönemine ait Osmanlı kroniklerinin nasıl okunacağı ve Osmanlı tarihi çalışmalarında nasıl kullanılacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste erken dönem (15 ve 16. Yüzyıl) Osmanı kroniklerinden çeşitli bölümler okunarak analizleri yapılacaktır. Ayrıca bu kronikler tanıtılacak, dil ve üslup özellikleri ile birbiriyle bağlantıları ve içerdiği bilgiler incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi ile ilgili kronikleri tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 2 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi kroniklerinin özelliklerini bilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 3 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi ile ilgili kronikleri okuma, anlama ve sonuç çıkarma | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 4 | Kronikler arasındaki ilişkileri kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlk Osmanlı kroniklerinin ortaya çıkışı | |
| 2 | 15. yüzyıl Osmanlı kronikleri: Dil ve üslup özellikleri, kaynak değerleri | |
| 3 | 15. yüzyıl Osmanlı kronikleri: Dil ve üslup özellikleri, kaynak değerleri | |
| 4 | 15. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
| 5 | 15. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
| 6 | 15. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
| 7 | 15. yüzyıl kroniklerinin 16. yüzyıl kroniklerine etkileri | |
| 8 | 16. yüzyıl Osmanlı kronikleri: Dil ve üslup özellikleri, kaynak değerleri | |
| 9 | 15. yüzyıl Osmanlı kronikleri: Dil ve üslup özellikleri, kaynak değerleri | |
| 10 | 16. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
| 11 | 16. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
| 12 | 16. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
| 13 | 16. yüzyıl kroniklerinden bazı bölümlerin okunması | |
| 14 | Genel değerlendirmeler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Aşıkpaşazade Tarihi, haz. Necdet Öztürk, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2013. Oruç Beğ Tarihi (1288-1502), haz. Necdet Öztürk, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2014. Mevlânâ Mehmed Neştî, Cihannümâ (1288-1485), haz. Necdet Öztürk, Bilge Kültür Sanat Yayınları, İstanbul 2013. Tarih-i Selanikî, haz. Mehmet İpşirli, İstanbul 1989. Gelibolulu Mustafa Âli, Kitabü't-Târih-i Künhü'l-Ahbar, I-II, haz. İ. Hakkı Çuhadar vd., Kayseri 1988. Hoca Saadeddin, Tacü't-Tevarih, I-V, sad. İsmet Parmaksızoğlu, Ankara 1979. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi ile ilgili kronikleri tanıma | ||||||||||
| 2 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi kroniklerinin özelliklerini bilme | ||||||||||
| 3 | Yeniçağ Osmanlı Tarihi ile ilgili kronikleri okuma, anlama ve sonuç çıkarma | ||||||||||
| 4 | Kronikler arasındaki ilişkileri kavrayabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Sözlü Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||