Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih Yazımında Problemler: Malazgirt Savaşı Örneği | ORT 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ANTONIOS VRATIMOS CHATZOPOULOS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Sultan Alparslan ve Romen Diyojen arasında gerçekleşen meşhur Malazgirt Savaşının derinlemesine analizi. |
Dersin İçeriği | Farklı tarihi kaynakları değerlendirme ve mukayese etme becerisini öğrencilere kazandırmak. Tarihi metinlerde yer alan ifadeleri ve düşünceleri açıklamak, metinlere nedensel yaklaşma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | Öğrencilere farklı tarihsel metinleri değerlendirme ve karşılaştırma konusunda yardımcı olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Düşünceleri ve ifadeleri açık bir şekilde ortaya koymak ve eleştirel bir yaklaşım geliştirmek | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | C. Hillenbrand, Turkish Myth and Muslim Symbol, The battle of Mantzikert (Edinburgh U. P., 2007). A. Kaldellis and D. Krallis, The History, Michael Attaleiates, Cambridge–Massachusetts–London, 2012). F. Sümer and A. Sevim, A. Islâm Kaynaklarına Göre, Malazgirt Savaşı (Metinler ve Çevirileri) (Ankara, 1971). B. Lewis and P.M. Holt (edd.), Historians of the Middle East (Oxford U. P, 1962). D. Nicolle, Manzikert 1071, The Breaking of Byzantium (Osprey Publishing). W. Treadgold, The Middle Byzantine Historians (Hampshire–New York, 2013). A. E. Dostourian, Armenia and the Crusades. Tenth to Twelfth Centuries. The Chronicle of Matthew of Edessa (Lanham–New York–London, 1993) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|