Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Son Dönem Osmanlı Şiirinde Gelenek Modernleşme Çatışmaları | OMM 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernleşmenin 19. Yüzyıldan itibaren Batı dışı toplumları etkilemesi ve bunun edebiyat üzerinden gerçekleşmesi |
Dersin İçeriği | 19. Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyıl başında Osmanlı edebiyatındaki paradigma değişimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik Türk şiirinin genel hatlarıyla ele alınması Nazım biçimleri ve türleri | |
2 | Klasik Türk şiirinin beslendiği kaynaklar | |
3 | Doğu ve Batı estetiğinin temel parametreleri | |
4 | Tabiatın keşfi: Mazmundan resme, resimden imgeye | |
5 | Nesrin keşfi: Aklın çekiciliği | |
6 | Bireyin keşfi | |
7 | Geleneğin direnişi | |
8 | Vize sınavı | |
9 | İki dünya arasında yenileşmenin öncüleri: Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa | |
10 | Romantizmin yenileyici etkisi: Abdülhak Hamid ve Recaizade Mahmut Ekrem | |
11 | Şiirde düzen fikri: Servet-i Fünun | |
12 | Modern Türk şiirinin kurucuları: Ahmet Haşim, Mehmet Akif, Yahya Kemal | |
13 | Edebiyat-siyaset bağlamında ulus inşası aracı olarak şiir | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi - Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi - E. J. Wilkinson Gibb, Osmanlı Şiir Tarihi - Hasan Akay, Tanzimat Sonrası Türk Edebiyatında Yeni Fikirler - Hasan Akay, Servet-i Fünun Şiir Estetiği - Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi - Hece, Türk Şiiri Özel Sayısı - Türk Dili, Türk Şiiri Özel Sayısı - Mehmet Kaplan, Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi (5 cilt) - Mehmet Kaplan, Tevfik Fikret - Yılmaz Daşcıoğlu, Abdülhak Hamid Tarhan - Yılmaz Daşcıoğlu, Dalgalı Suda Gölge ve Suret 19. Yüzyıl Türk Edebiyatında Bireyleşme Üzerine |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|