| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Son Dönem Osmanlı Şiirinde Gelenek Modernleşme Çatışmaları | OMM 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH BOZKURT | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Modernleşmenin 19. Yüzyıldan itibaren Batı dışı toplumları etkilemesi ve bunun edebiyat üzerinden gerçekleşmesi | 
| Dersin İçeriği | 19. Yüzyıl sonu ve 20. Yüzyıl başında Osmanlı edebiyatındaki paradigma değişimi | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Klasik Türk şiirinin genel hatlarıyla ele alınması Nazım biçimleri ve türleri | |
| 2 | Klasik Türk şiirinin beslendiği kaynaklar | |
| 3 | Doğu ve Batı estetiğinin temel parametreleri | |
| 4 | Tabiatın keşfi: Mazmundan resme, resimden imgeye | |
| 5 | Nesrin keşfi: Aklın çekiciliği | |
| 6 | Bireyin keşfi | |
| 7 | Geleneğin direnişi | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | İki dünya arasında yenileşmenin öncüleri: Şinasi, Namık Kemal, Ziya Paşa | |
| 10 | Romantizmin yenileyici etkisi: Abdülhak Hamid ve Recaizade Mahmut Ekrem | |
| 11 | Şiirde düzen fikri: Servet-i Fünun | |
| 12 | Modern Türk şiirinin kurucuları: Ahmet Haşim, Mehmet Akif, Yahya Kemal | |
| 13 | Edebiyat-siyaset bağlamında ulus inşası aracı olarak şiir | |
| 14 | Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | -	Cem Dilçin, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi - Ahmet Hamdi Tanpınar, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi - E. J. Wilkinson Gibb, Osmanlı Şiir Tarihi - Hasan Akay, Tanzimat Sonrası Türk Edebiyatında Yeni Fikirler - Hasan Akay, Servet-i Fünun Şiir Estetiği - Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi - Hece, Türk Şiiri Özel Sayısı - Türk Dili, Türk Şiiri Özel Sayısı - Mehmet Kaplan, Yeni Türk Edebiyatı Antolojisi (5 cilt) - Mehmet Kaplan, Tevfik Fikret - Yılmaz Daşcıoğlu, Abdülhak Hamid Tarhan - Yılmaz Daşcıoğlu, Dalgalı Suda Gölge ve Suret 19. Yüzyıl Türk Edebiyatında Bireyleşme Üzerine  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|