| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Arapça II | OMM 512 | 0 | 6 + 0 | 6 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Arapça |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULHAMİT DÜNDAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Arapça temel kaynak eserleri okuyup anlamak |
| Dersin İçeriği | Zamirler-Tamlama çeşitlerini tanıtmak Fiil ve fiillerin çeşitlerini ve fiil çekimlerini yapmak Emir kipini oluşturmak Arapça’da fiil cümlelerini oluşturmak, tahlil etmek Günlük yaşamda konuşmayı ve anlamayı kavramak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Zamirler: Muttasıl Ve Munfasıl Zamirler | |
| 2 | Sıfat Ve İsim Tamlamaları | |
| 3 | İsim Ve Çeşitleri – İsmin Özellikleri : Marife- Nekre- Müzekker-Müennes | |
| 4 | Sayılar Ve Alıştırmalar | |
| 5 | Fiil Ve Fiil Çeşitleri | |
| 6 | Meçhul Fiiller-Fiillerin Çekimi | |
| 7 | Emir Kipinin Yapılışı-Çekimi-Uygulama | |
| 8 | Fiillerde İrap (Nasb-Rat-Cezm Durumları) | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | ARASINAV Günlük Yaşamda Tanışma I | |
| 11 | Arapça’da Fiil Cümlesi Fiil Fail Uygunluğu | |
| 12 | Metin Üzerinde Alıştırmalar | |
| 13 | Günlük Yaşamda Tanışma II | |
| 14 | Karşılıklı Konuşma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Grameri, İstanbul, 1978, Hikmet Yay. Taceddin Uzun, Anlatımlı Arapça, Konya 2002. Mustafa Abdülaziz ve diğerleri, Kendikendine Modern Arapça Öğretimi, İstanbul ts, Cantaş Yay. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|