Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinler Tarihine Giriş | ORT 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını hazırlayan ortam, onu dinle ilgilenin diğer bilim dallarından ayıran farkları ve dünyadaki büyük dini gelenekler hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | On dokuzuncu yüzyıl öncesi din araştırmaları; dinler tarihinin müstakil bir araştırma alanı olarak ortaya çıkışı; Dinler tarihi araştırmalarında yaşanan teorik gelişmeler ve bunlar üzerinde, bilim algısında yaşanana değişikliklerin etkisi. Yaşayan dünya dinleri: Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | On dokuzuncu yüzyıl öncesinde dinle ilgili araştırmalar | |
2 | Dinler tarihinin müstakil bir çalışma alanı olarak ortaya çıkışı | |
3 | Pozitivistik/evrimci bilim anlayışı ve din çalışmaları üzerindeki etkisi | |
4 | Bilim felsefesinde yaşanan değişimler ve bunun din araştırmalarına etkisi | |
5 | Din araştırmalarındaki ana yaklaşımlar (tarihsel, karşılaştırmalı) | |
6 | Din araştırmalarındaki ana yaklaşımlar (fenomenoloji, feminist, bilişsel) | |
7 | Yaşayan Dünya dinleri, Giriş | |
8 | Sınav | |
9 | Hinduizm | |
10 | Budizm | |
11 | Budizm | |
12 | Hıristiyanlık | |
13 | Islam | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] Fuat Aydın (derleyen çev.) Dinler Tarihi İncelemelerinde Çağdaş Yaklaşımlar, Eski Yeni Yayınları, Ankara 2013. [2] James L. Cox, Kutsalı İfade Etmek, çev. Fuat Aydın, İz yayınları, İstanbul. [3] William Paden, Kutsalın Yorumu, Abdurrahman Kurt, Sentez Yayınları, İstanbul 2008. [4] Eric Sharpe, Dinler Tarihi, Tarihsel Bir Anlatı, Sakarya Üniversitesi Kültür Yayınları, Sakarya. [5] Fuat Aydın, “ Hinduzim ve Budizm”, Yaşayan Dünya Dinleri, Ders Notları. [6] Fuat Aydın, Yahudilik, İnsan Yayınları, İstanbul. [7] Fuat Aydın, Hırıstiyanlık, Dinler Tarihi Ders Notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |