Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Kültür Tarihi ORT 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarihi süreç içinde edinilen kültürel değerlerin insan ve toplum yaşamına etkilerinin incelenmesi
Dersin İçeriği Tarihi süreç içinde oluşan kültürel değerler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Kültür Tarihine ilişkin kavramları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
2 Türk Kültür Tarihi unsurlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Kültürel unsurları somut olaylara uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Türk kültürüne ilişkin genel bilgiler edinir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
5 Batılılaşmanın Türk kültürüne etkilerini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Atlı-göçebe kültürden yerlkeşik kültüre geçişi analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Amacı, Kaynakları ve kültür kavramı [1] Sayfa 9-32
2 İç Asyada M.Ö. I. Bin yılda Türklere atfedilen kültürler [6] Sayfa 3-42
3 Hun, Kuşan ve Tabgaç devrinde Türk kültürü [6] Sayfa 43-74
4 Göktürk devrinde ve sonraki yarı göçebe Türk kültürü [7] Sayfa 127-202
5 Batı Türk ve Uygur yerleşik kültürü [6] Sayfa 117-142
6 İslami devirde İran ve Türkistanda Türk kültürü [6] Sayfa 143-185
7 Karahanlı ve Gazneli devrinde Türk kültürü [8] Sayfa 87-210
8 Büyük Selçuklu devrinde Türk kültürü [8] Sayfa 281-350
9 ARASINAV
10 Anadolu Selçuklu devrinde Türk kültürü [9] Sayfa 1-60
11 Selçuklular - Anadolu ekseninde, Selçuklulardan sonra gelişen Türk kültürü [8] Sayfa 383-452
12 Beylikler ve Osmanlıların kuruluş devrinde Türk kültürü [8] Sayfa 453-550
13 Osmanlıların yükselme devrinde Türk kültürü [10] Sayfa 441-512
14 Batılılaşma döneminde Türk kültürü, değerlendirme [11] Sayfa 1-200
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul 1997.
[2] Salim Koca, Türk Kültürünün Temelleri 2, Ankara 2003.
[3] Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, İstanbul 1998.
[4] Abdulkadir İnan, Eski Türk Dini, İstanbul 1976.
[5] Bahaaddin Ögel, Türk Devlet Anlayışı, Ankara 1982.
[6] Emel Esin, İslamiyetten Önceki Türk Kültür Tarihi ve İslama Giriş, İstanbul 1977.
[7] Bahaeddin Ögel, İslamiyetten Önce Türk Kültür Tarihi, Ankara 1984.
[8] Mustafa Cezar, Anadolu Öncesi Türklerde Şehir ve Mimarlık, İstanbul 1977.
[9] Aydın Taneri, Türkiye Selçukluları Kültür Hayatı, Konya 1977.
[10] Heyet, Osmanlı Devleti Tarihi, İstanbul 1998
[11] İlber Ortaylı, Batılılaşma Yolunda, İstanbul 2007.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6