Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ Tarih Metodolojisi | ORT 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İslam Tarihi Selçuklu Tarihi Roma-Bizans Tarihi Genel Ortaçağ Tarihi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortaçağ Tarihi Araştırma Metotları ve Kaynaklarının Değerlendirilmesi |
Dersin İçeriği | Ortaçağ Tarihi araştırmalarının coğrafi süreçlere göre değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının Değerinin Ölçülmesi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
2 | Ortaçağ Süreçlerinin Tespiti ve Tayini | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Türk-İslam Medeniyetinin Tesisinde Kültürel ve Coğrafi Farklılıkların Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Ortaçağ Türk Tarihinin Karakterinin Tespiti | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
5 | Ortaçağ Tarihinin Doğu ve Batı dünyası için farklılıklarının tayin ve tespiti | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortaçağ Tarih Metodolojisine Giriş | |
2 | Ortaçağ Tarih Yazımının Başlangıcı | |
3 | Ortaçağ Tarih Yazımının Gelişimi | |
4 | Ortaçağ Araştırmalarında İzlenecek Metodlara Genel Bir Bakış | |
5 | Ortaçağ Araştırmalarında İzlenecek Metodlara Genel Bir Bakış | |
6 | Ortaçağ Tarih Yazarlarının Yöntemlerine Bir Bakış | |
7 | Ortaçağ Tarih Yazarlarının Yöntemlerine Bir Bakış | |
8 | Kronolojik Tarih Yazımı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Olaylara Göre Tarih Yazımı | |
11 | Olaylara Göre Tarih Yazımı | |
12 | Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi | |
13 | Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi | |
14 | Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının İncelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Tarih Metodu. |
Ders Kaynakları |
1. R. Stephen Humpreys, İslam Tarih Metodolojisi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |