Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
T.C.Tarihi Araştırma Metod ve Bibliygrafyası TCT 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HALUK SELVİ
Dersi Verenler Prof.Dr. HALUK SELVİ,
Dersin Yardımcıları

YOK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

T. C. Tarihi ile alakalı bilgilerin kazanılması, dönemim sonunda öğrencilerin nasıl araştırma yapacaklarını öğrenmeleri.

Dersin İçeriği

T. C. Tarihi´nde kaynakların öğrenilmesi ve öğrencilerin araştırma kabiliyetlerinin kazandırılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 T. C. Tarihinde Araştırma ve Bibliyografyası hakkındaki kaynakları listeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Araştırma yöntemlerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
3 Yazım öncesi safhalarının ne şekilde yapılacağını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Ödev,
4 Araştırma ve yazım safhasının genel özelliklerini ayırt eder Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
5 Kaynak eserlerin (arşiv kaynakları, gazete ve hatıralar vb.) kullanımını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Araştırmanın sonuçlandırılması safhasını planlar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaklar ve ders içeriğinin tahlili
2 Türkiye Cumhuriyeti tarihinde araştırma yöntemleri
3 Kaynak tespiti
4 Bilgileri toplama ve sınıflandırma
5 Araştırmanın yazım safhası
6 Kaynak olarak Nutuk
7 Kaynak olarak basın
8 Arşivler
9 ARASINAV
10 Arşiv kaynaklarının tahlili
11 Belge kullanımı
12 Gazete ve hatıralar
13 Araştırmanın sonuçlandırılması
14 Sonuç ve değerlendirmeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İsmail Özçelik, Tarih Araştırmalarında Metot, Ankara, 2000

Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Ankara, 1998

Tuncer Baykara, TArih Araştırmalarında Usul, İZmir, 1999.

Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Kaynakalrı, Ankara, 2001

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6