| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Osmanlı Türkçesi Metinleri | ETD 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Osmanlı Türkçesi gramer ve metin derslerini Lisans düzeyinde almış olmak.  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OZAN YILMAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Tuğçe Takoğlu  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Eski Anadolu Türkçesi döneminden Klasik Osmanlı Türkçesi dönemine geçişten Yenileşme (Batılılaşma) Dönemi Osmanlı Türkçesi Metinlerinden hareketle Osmanlı Türkçesi Metinleri üzerinde uygumla yaparak bilgi sahibi yapmak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | EAT ile Osmanlı Türkçelerinin Mukayesesi, Başlangıç Dönemi Osmanlı Türkçesi Özellikleri, Klasik Dönem Osmanlı Türkçesi Özellikleri  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Türkçesi özelliklerini tanıma | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, | 
| 2 | Osmanlı Türkçesinin alfabesini tanıma | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, | 
| 3 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metinleri okuma | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Beyliğinin ilk dönemlerinde yetişmiş şair ve yazarlar | Faruk Kadri Timurtaş, Osmanlı Türkçesine Giriş I, 13. baskı Alfa yay. İst. 1994, 232+175 s. adlı kitap incelenecek | 
| 2 | 15. yy. edebi metinlerinin okunması, çeviri yazıya aktarılması | |
| 3 | 15. yy. edebi metinlerinin üzerinde dil ve üslup çalışması | |
| 4 | 15. yy. edebi metinlerinin üzerinde gramer çalışması | |
| 5 | 16. yy. edebi metinlerinin üzerinde gramer çalışması | |
| 6 | 16. yy. edebi metinlerinin üzerinde gramer çalışması | |
| 7 | 16. yy. edebi metinlerinin üzerinde gramer çalışması | |
| 8 | 17. yy. edebi metinlerinin üzerinde gramer çalışması | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | 17. yy. edebi metinlerinin üzerinde gramer çalışması | |
| 11 | 17. yy. edebi metinlerinin üzerinde gramer çalışması | |
| 12 | 15.yy.- 17.yy. metinlerinin ses özellikleri bakımından mukayesesi | |
| 13 | 15.yy.- 17.yy. metinlerinin söz varlığı açısından mukayesesi | |
| 14 | 15.yy.- 17.yy. metinlerinin gramer özellikleri açısından mukayesesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Belirli bir kitap takip edilmeyecek, öğrencilere içerikle ilgili her türlü materyal öğretim üyeleri tarafından verilecektir.  | 
                                
| Ders Kaynakları | 1- Mustafa Özkan, TÜRK Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi, Filiz Kitabevi, İST. 1995, 751 S.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
| 3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
| 4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | ||||||
| 5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
| 7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
| 8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
| 10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Türkçesi özelliklerini tanıma | |||||||||||
| 2 | Osmanlı Türkçesinin alfabesini tanıma | |||||||||||
| 3 | Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metinleri okuma | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 5 | 
| 2. Kısa Sınav | 5 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | 
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 | 
| Ödev | 1 | 4 | 4 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||