| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tedarikçi Kalite Yönetimi | KAL 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ülkemizde de hızla gelişen lojistik sektörüne öğrencilerin dikkatini çekerek, bu konuda bilgi sahibi olmalarını sağlamak suretiyle özel sektörde iş imkânlarını değerlendirmek ve akademik çalışmalar yapmalarını teşvik etmektir. |
| Dersin İçeriği | Tedarik ve tedarikçi kavramı Tedarik organizasyonu, Tedarik yapısı ve süreçleri, Tedarikçi ilişkileri yönetimi (SRM),Tedarikçi değerlendirme teknikleri, Tedarikçi kalite yönetimi sistemi, Tedarikçi koordinasyonu ve denetimi, Tedarikçi sertifika programları, Tedarikçi geliştirme politikaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Tedarikçi ilişkileri yönetimini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Tedarikçi kalitesini artırma yöntemlerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tedarik zinciri yönetimi | |
| 2 | Tedarik zinciri faaliyetleri ve maliyet unsurları | |
| 3 | Tedarik zincirlerinde dağıtım ağı tasarımı | |
| 4 | Tedarik zincirlerinde dağıtım ağı tasarımı | |
| 5 | Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) | |
| 6 | Tedarikçi ilişkileri yönetimi (SRM) | |
| 7 | Tedarikçi kalite yönetim sistemi | |
| 8 | Satın alma fonksiyonu | |
| 9 | Satın alma türleri ve tedarik yönetimi | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Satın alma stratejileri ve satın alma süreci | |
| 12 | Tedarikçi seçme ve değerlendirme yöntemleri | |
| 13 | e-Tedarik kavramı ve özellikleri | |
| 14 | Tedarik zinciri yönetiminde performans değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Tedarik Zinciri Yönetimi, Turan Paksoy 2. Örnek Olay ve Uygulamalarla Tedarik Zinciri Yönetimi, Ömer Faruk Görçün |
| Ders Kaynakları | 1.Richardson, R., Purchasing and Supply Chain Management, School of Engineering Technology & Management, Southern Polytechnic State University, 2002. 2. Curtis, C., Supplier Development - Supplier Relationship Management, Supply Management 2001, Institute of Supply Management, 2001. 3. de Boer, L., Labro, E., Morlacchi, P., A Review of Methods Supporting Supplier Selection, European Journal of Purchasing & Supply Management, Vol.7, No.2, 75-89, 2001. 4.Contemporary Logistics, Murphy, Paul R. ve Donald F. Wood (2008), Pearson Prentice Hall Yayınevi, 9. Baskı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
| 2 | Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
| 3 | Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
| 4 | Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
| 5 | Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
| 6 | Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
| 8 | Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
| 9 | Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
| 10 | Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | ||||||||||
| 2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | ||||||||||
| 3 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | ||||||||||
| 4 | Tedarikçi ilişkileri yönetimini kavramak | ||||||||||
| 5 | Tedarikçi kalitesini artırma yöntemlerini kavramak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||