| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Biyoçeşitliliği | BIY 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ UZUN, | 
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Türkiye´nin biyostratejik önemini kavrama ve bu bağlamda koruma ve kontrol etme becerisi geliştirme.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Genetik kaynaklar, bitki ve hayvan grupları, omurgasız hayvanlar, tatlısu faunası, kurbağalar, sürüngenler, kuşlar ve memelilerdeki mevcut durum; yapılan araştırmalar, karşılaşılan güçlükler ve teklifler.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Biyoçeşitliliğin tanımını yapabilmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 2 | Gen, tür, ekosistem ve ekolojik işlevlerdeki çeşitliliği kavramak | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 3 | Türkiye´nin faunistik çeşitliliğini öğrenmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 4 | Türkiye´nin floristik çeşitliliğini öğrenmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 5 | Türkiye biyoçeşitliliği öğrenmek | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Gen Çeşitliliği | |
| 2 | Tür Çeşitliliği | |
| 3 | Ekosistem ve Ekolojik İşlevlerdeki Çeşitlilik | |
| 4 | Biyoçeşitliliğin Ekosistem İşlevleri Üzerindeki Yaraları ve Önemi | |
| 5 | Biyoçeşitliliğin Ekonomik Yararları ve Önemi | |
| 6 | Türkiye Biyoçeşitliliğinin Oluşum Süreci ve Sebepleri | |
| 7 | Omurgasız Hayvanlar | |
| 8 | Türkiye Herpetofaunası | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Türkiye Ornitofaunası | |
| 11 | Türkiye Memelileri | |
| 12 | Tohumsuz Bitkiler | |
| 13 | Tohumlu Bitkiler | |
| 14 | Korumaya Dönük Çalışmalar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Anonim. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 2005.  | 
                                
| Ders Kaynakları | Anonim. Biyoçeşitlilik ve Çevre Koruma Rehberi, Türkiye Tabiatını Koruma Derneği Yayını, 2001.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Biyoçeşitliliğin tanımını yapabilmek | ||||||||||||
| 2 | Gen, tür, ekosistem ve ekolojik işlevlerdeki çeşitliliği kavramak | ||||||||||||
| 3 | Türkiye´nin faunistik çeşitliliğini öğrenmek | ||||||||||||
| 4 | Türkiye´nin floristik çeşitliliğini öğrenmek | ||||||||||||
| 5 | Türkiye biyoçeşitliliği öğrenmek | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||