| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitki Büyüme Düzenleyicileri | BIY 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bitki büyüme ve gelişmesini etkileyen bitkisel hormonlar, bunların sentezi, taşınması, fizyolojik, biyokimyasal ve moleküler etki şekilleri konusunda gerekli bilgilerin verilmesi. |
| Dersin İçeriği | Bitki fizyolojisinde hormon tanımı ve genel özellikleri, oksinler, giberellinler, sitokininler, absisik asit, etilen, poliaminler, salisilik asit, jasmonik asit, brassinosteroidler; bu hormonların etkili oldukları büyüme ve gelişme olayları, bitkisel hormonların ziraatte kullanım alanları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bitki fizyolojisinde hormon tanımı ve genel özellikleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Oksinler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Giberellinler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Sitokininler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Absisik asit | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Etilen | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 7 | Poliaminler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 8 | Salisilik asit | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 9 | Sınav | Anlatım, | Sınav , |
| 10 | Jasmonik asit | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 11 | Brassinosteroidler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 12 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 13 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 14 | Hormonların moleküler çalışmalardaki önemi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| 15 | Hormonların ziraatte kullanımı | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bitki fizyolojisinde hormon tanımı ve genel özellikleri | |
| 2 | Oksinler | |
| 3 | Giberellinler | |
| 4 | Sitokininler | |
| 5 | Absisik asit | |
| 6 | Etilen | |
| 7 | Poliaminler | |
| 8 | Salisilik asit | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | Jasmonik asit | |
| 11 | Brassinosteroidler | |
| 12 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | |
| 13 | Hormonların moleküler çalışmalardaki önemi | |
| 14 | Hormonların ziraatte kullanımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1) Buchanan B. B., Gruissem W., Jones R. L., Biochemistry and Molecular Biology of Plants. (2000), ASPB Press. 2) Davies P. J. Plant Hormones: Biosynthesis, signal transduction and action. (2004), Kluwer Academic publishers 3) Ahmad H. S. Salicylic acid: a Plant hormone. (2007), Springer Verlag, Heidelberg. 4) Srivastava L. M. Plant Growth and Development. Hormones and Environment. (2002), Academic Press, San Diego, California. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bitki fizyolojisinde hormon tanımı ve genel özellikleri | ||||||||||||
| 2 | Oksinler | ||||||||||||
| 3 | Giberellinler | ||||||||||||
| 4 | Sitokininler | ||||||||||||
| 5 | Absisik asit | ||||||||||||
| 6 | Etilen | ||||||||||||
| 7 | Poliaminler | ||||||||||||
| 8 | Salisilik asit | ||||||||||||
| 9 | Sınav | ||||||||||||
| 10 | Jasmonik asit | ||||||||||||
| 11 | Brassinosteroidler | ||||||||||||
| 12 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | ||||||||||||
| 13 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | ||||||||||||
| 14 | Hormonların moleküler çalışmalardaki önemi | ||||||||||||
| 15 | Hormonların ziraatte kullanımı |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||