Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sitogenetik | BIY 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sitogenetiğin temel ilkelerinin öğrenilmesi ve hücre genetiği hakkında detaylı bilgiler edinilmesi. |
Dersin İçeriği | Sitogenetikte temel kavramlar, hücre bölünmeleri, genetik kontrol, sayısal ve yapısal kromozom mutasyonları, genom analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sitogenetikte temel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Nukleusun yapısı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Kromatin ve tipleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Mitoz bölünme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Mayoz bölünme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Mayozun genetik kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | Mayozun sitolojik temel özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | Mayotik mutantlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara Sınav | Soru-Cevap, | Sınav , |
10 | Karyotip analizi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
11 | Sayısal kromozom değişiklikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
12 | Sayısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
13 | Yapısal kromozom değişiklikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
14 | Yapısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
15 | Genom analizi ve diploid türler arasında genomik akrabalık ilişkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sitogenetikte temel kavramlar | |
2 | Nukleusun yapısı | |
3 | Kromatin ve tipleri | |
4 | Mitoz bölünme | |
5 | Mayoz bölünme | |
6 | Mayozun genetik kontrolü | |
7 | Mayozun sitolojik temel özellikleri | |
8 | Mayotik mutantlar | |
9 | Karyotip analizi | |
10 | Sayısal kromozom değişiklikleri | |
11 | Sayısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | |
12 | Yapısal kromozom değişiklikleri | |
13 | Yapısal kromozom değişikliklerinin sitolojik davranışları | |
14 | Genom analizi ve diploid türler arasında genomik akrabalık ilişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Schulz-Schaeffer, J., Cytogenetics: Plants, Animals, Humans, Springer-Verlag, New York, 1980. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |