Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Matematiği | ENM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HARUN TAŞKIN, Prof.Dr. CEMALETTİN KUBAT, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Abdullah Hulusi KÖKÇAM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlgili Ana Bilim Dallarındaki öğrencilere uygulamaya dönük ve bilgisayar destekli olarak Matematik bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Matrisler(Çok Boyutlu), Lineer(Doğrusal) cebrik denklem sistemleri, Lineer(Doğrusal) Olmayan cebrik denklem sistemleri ,Özdeğerler ve özvektörler, Diferansiyel denklemler, Çok Boyutlu Optimizasyon Teknikleri, Bilgisayar Destekli Uygulama Örnekleri, MATLAB Destekli Problem Çözümleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matrislerle ilgili kavramları çok boyutlu seviyede problemlerin çözümünde kullanabilmek | ||
2 | Lineer(Doğrusal) cebrik denklem sistemlerinin çözüm ve çözümsüzlük durumlarını bilmek, bilgisayar ortamında uygulamalı olarak kullanabilmek | ||
3 | Lineer(Doğrusal) Olmayan cebrik denklem sistemlerinin çözüm ve çözümsüzlük durumlarını bilmek, MATLAB ile uygulamalı olarak kullanabilmek | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Özdeğerler ve Özvektörler kavramlarını bilmek ve uygulayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Çeşitli Diferansiyel denklemleri bilgisayar ortamında MATLAB ile çözebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Çok Boyutlu Optimizasyon Tekniklerinin kullanımını ve çözümünü bilgisayar ortamında MATLAB gerçekleştirebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Çeşitli Mühendislik Problemleri analiz etmek, modelini kurmak, MATLAB ile çözümlemek , yorumlamak... | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matrisler(çok boyutlu) | 1. Hafta Sunusu |
2 | Lineer(Doğrusal) cebrik denklem sistemleri | 2. Hafta Sunusu |
3 | Bilgisayar Destekli Uygulama Örnekleri | 3. Hafta Sunusu |
4 | Lineer(Doğrusal) olmayan cebrik denklem sistemleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | MATLAB ile Bilgisayar Destekli Örnek Problem çözümleri | 5. Hafta Sunusu |
6 | Özdeğerler ve Özvektörler | 6. Hafta Sunusu |
7 | MATLAB ile Bilgisayar Destekli Örnek Problem çözümleri | 7. Hafta Sunusu |
8 | Matrislerin Uygulamalı Problemlerin Çözümünde Kullanılması | 8. Hafta Sunusu |
9 | MATLAB ile Bilgisayar Destekli Örnek Problem çözümleri | 9. Hafta Sunusu |
10 | Diferansiyel denklemler | 10. Hafta Sunusu |
11 | MATLAB ile Bilgisayar Destekli Örnek Problem çözümleri | 11. Hafta Sunusu |
12 | Çok Boyutlu Optimizasyon Teknikleri | 12. Hafta Sunusu |
13 | MATLAB ile Bilgisayar Destekli Örnek Problem çözümleri | 13. Hafta Sunusu |
14 | Çeşitli Mühendislik Problemlerinin MATLAB ile çözümü | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Cemalettin Kubat, Uygulamalı Müh.Matematiği Ders notları |
Ders Kaynakları | 1.Kubat C. “MATLAB: Yapay Zeka ve Mühendislik Uygulamaları”, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 35 |
4. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 35 |
1. Final | 65 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |