Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüzeysel Su Kalitesi Modellemesi | CEM 551 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisansüstü eğitim alan öğrencilere yüzeysel su kütlelerin kontrolü ve modellenmesi konusunda temel bilgilerin ve bu alanda kullanılan modellerin tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Su kalite modellerinin tanıtımı, su kalitesi modelleme aşamaları, reaksiyon kinetikleri ve kütle dengesi kavramları, reaktör sistemleri, yüzeysel suların modellenmesi, bilgisayar model programları, bazı yüzey su kalitesi modellemesi konuları (çözünmüş oksijen, ötrofikasyon), |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Standartlar ve modeller ile ilgili bilgileri kazandırmak, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Reaksiyonlar ve reaktör sistemleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Yüzeysel sular ve kontrol parametreleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Su kalitesinin modellenmesi, kullanılan bilgisayar modelleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su kalite modellemesine giriş | |
2 | Standartlar ve modeller | |
3 | Reaksiyon kinetikleri ve kütle dengesi temel kavramlar | |
4 | Reaktör sistemleri temel kavramlar | |
5 | Akarsularda su kalitesi modellenmesi | |
6 | Akarsular ve göllerde çözünmüş oksijen | |
7 | Göllerde su kalitesi modellenmesi | |
8 | Göllerde nurient, sıcaklık ve ötrofikasyon | |
9 | Ara sınav | |
10 | Su Kalitesi modelleme aşamaları | |
11 | Su Kalitesi modellemede kullanılan bilgisayar modelleri | |
12 | Su Kalitesi modellemede kullanılan model örnekleri uygulama | |
13 | Su Kalitesi modelleme uygulama ödev sunumu | |
14 | Su Kalitesi modelleme uygulama ödev sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Surface Water Quality Modeling, Steven C. Chapra Mc Graw-Hill, New York, 1997. ISBN: 0-07-011364-5 2. Principles of Surface Water Quality Modeling and Control, Thomann, R.V. Mueller, J.A., HarperCollins Publishers, 1987. 3.http://www.epa.gov/ 4.http://www.oecd.org/ 5.http://www.csb.gov.tr/turkce/index.php |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |