| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yüzeysel Su Kalitesi Modellemesi | CEM 551 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Lisansüstü eğitim alan öğrencilere yüzeysel su kütlelerin kontrolü ve modellenmesi konusunda temel bilgilerin ve bu alanda kullanılan modellerin tanıtılması. |
| Dersin İçeriği | Su kalite modellerinin tanıtımı, su kalitesi modelleme aşamaları, reaksiyon kinetikleri ve kütle dengesi kavramları, reaktör sistemleri, yüzeysel suların modellenmesi, bilgisayar model programları, bazı yüzey su kalitesi modellemesi konuları (çözünmüş oksijen, ötrofikasyon), |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Standartlar ve modeller ile ilgili bilgileri kazandırmak, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Reaksiyonlar ve reaktör sistemleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Yüzeysel sular ve kontrol parametreleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Su kalitesinin modellenmesi, kullanılan bilgisayar modelleri ile ilgili bilgi kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Su kalite modellemesine giriş | |
| 2 | Standartlar ve modeller | |
| 3 | Reaksiyon kinetikleri ve kütle dengesi temel kavramlar | |
| 4 | Reaktör sistemleri temel kavramlar | |
| 5 | Akarsularda su kalitesi modellenmesi | |
| 6 | Akarsular ve göllerde çözünmüş oksijen | |
| 7 | Göllerde su kalitesi modellenmesi | |
| 8 | Göllerde nurient, sıcaklık ve ötrofikasyon | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Su Kalitesi modelleme aşamaları | |
| 11 | Su Kalitesi modellemede kullanılan bilgisayar modelleri | |
| 12 | Su Kalitesi modellemede kullanılan model örnekleri uygulama | |
| 13 | Su Kalitesi modelleme uygulama ödev sunumu | |
| 14 | Su Kalitesi modelleme uygulama ödev sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Surface Water Quality Modeling, Steven C. Chapra Mc Graw-Hill, New York, 1997. ISBN: 0-07-011364-5 2. Principles of Surface Water Quality Modeling and Control, Thomann, R.V. Mueller, J.A., HarperCollins Publishers, 1987. 3.http://www.epa.gov/ 4.http://www.oecd.org/ 5.http://www.csb.gov.tr/turkce/index.php |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Standartlar ve modeller ile ilgili bilgileri kazandırmak, | ||||||||||||
| 2 | Reaksiyonlar ve reaktör sistemleri ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||||||||
| 3 | Yüzeysel sular ve kontrol parametreleri ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||||||||
| 4 | Su kalitesinin modellenmesi, kullanılan bilgisayar modelleri ile ilgili bilgi kazandırmak | ||||||||||||
| 5 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||