Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre ve İş Sağlığı Güvenliği | CEM 546 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, çevre ve insan sağlığını koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Dolayısıyla öğrenciler çevre ve insan sağlığı koruma konusunda gereksinim duydukları bilgi, beceri, tutum ve davranışları öğrenmeyle kazanacaklardır. Ayrıca öğrencilere verilecek projelerle kazanımların kalıcı olması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | 1.Bölüm: Çevre Kirliliği ve Yönetsel Düzenlemeler 2.Bölüm: Çevre Sağlığı ve Güvenliği 3. Bölüm: İş Sağlığı ve Güvenliği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve öğrelerini, Ekosistem ve Çevrebilimini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
2 | Çevre ile ilgili yönetsel düzenlemeler ve çevre kuralları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Doğal kaynaklar ve çevre kirliliği, çevrenin korunması, atık yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
4 | Çevre ile ilgili uluslararası anlaşmalar hakkında güncel bilgileri öğrenir. | Anlatım, | Sınav , |
5 | İş sağlığı ve güvenliği, hukuksal düzenlemeler ve uluslar arası yönetsel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Nedir? Çevre Öğeleri, Ekosistem ve Çevrebilim (Ekoloji) | |
2 | Çevreyle İlgili Yönetsel Düzenlemeler | |
3 | Çevre Kuralları | |
4 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Kirliliği | |
5 | Çevre Açısından Çalışma Ortamı ve Risk Analizi | |
6 | Çevre Koruma | |
7 | Atık Yönetimi | |
8 | Çevreyle İlgili Uluslararası Anlaşmalar | |
9 | Yıl içi sınavı | |
10 | Çevre Sağlığı | |
11 | Kişisel Korunma Önlemleri | |
12 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (İSİG) | |
13 | İSİG ile İlgili Hukuksal Düzenlemeler | |
14 | İSİG ile İlgili Uluslararası Yönetsel Düzenlemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Çevre Koruma, Hüseyin ERKUL, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012 2. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), Çağatay Güler, Yazıt Yayın, Ankara, 2012 3. Environmental, Health, and Safety Guidelines, International Finance Corperation (World Bank Group), 2007, (www.ifc.org/ehsguidelines) 4. Dersle ilgili güncel yayınlar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |