Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Iv | TBB 202 | 4 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Müziksel işitme, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte ve yaratıcı yazma çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Diğer bileşik ölçülerde (6/4, 6/2, 6/1, 6/16, 9/4, 9/2, 9/1, 9/16, 12/4, 12/2, 12/1, 12/16) düzenli ve düzensiz bölünme içeren parçaları okur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Performans Görevi, |
2 | Basit ve bileşik ölçü değişikliği içeren parçaları ritmik okur. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | Basit ve bileşik ölçü değişikliği içeren parçaların solfejini yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | İlk kez gördüğü seviyesine uygun okuma parçasını deşifre eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Performans Görevi, |
5 | İki sesli okuma parçalarını dikte eder. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Ödev, Performans Görevi, |
6 | İki sesli solfej parçalarını uyum içinde okur. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
7 | Müzikal yaratıcı yazma çalışmaları yaparak bilgi ve becerilerini sergiler. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmiş dönem konularının tekrarı | |
2 | yan derece akorlarının duyumu ve II. derece akoru ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
3 | II. Derece akorunun 1. çevrimi ile ilgili solfej çalışmaları | |
4 | Kürdi makamı ve solfej ve dikte çalışmaları | |
5 | III. dere akoru ile ilgili solfej çalışmaları | |
6 | Kırık kadans (VI. derece) ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
7 | Kürdi makamının anlatılması ve solfej-dikte çalışmaları | |
8 | vize sınavı | |
9 | Majör tonlarda yedinci derece akoru ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
10 | Minör tonlarda yedinci derece akoru ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
11 | Movable do ve solfej çalışmaları, geçiş ve işleyici melodi analizi | |
12 | Sekvens akorlar (marş armoni) ile ilgili solfej ve dikte çalışmaları | |
13 | Gecikme ve öncelem melodi analizi, yaratıcı yazma çalışmaları | |
14 | Ortaçağ kilise modları ve solfej çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | S. Berkowitz, G. Fontrier, L. Kraft, A New Approach to Sight Singing. |
Ders Kaynakları | Muammer Sun, Solfej 2.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |