| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Nota Bilgisi | SAU 653 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Nota bilgisinin verilmesi. Nota bilgisinin hangi amaçla ne şekilde kullanılacağının kavratılması. |
| Dersin İçeriği | Somut nesnelerden yola çıkarak nota kavramını verebilme. Konuşma dilini, nota yazım teknikleriyle özdeşleştirebilmek.Sesleri porte üzerinde tanıyıp gerek sesiyle gerekse çalgısıyla usullerine uygun bir şekilde icra edebilmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Notanın ne olduğunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
| 2 | Nota değerlerini okur ve yazar | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Nota değerlerine karşılık gelen sessiz süreleri (sus=es işaretleri )bilir | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Usul ya da ölçü değerlerini öğrenir. | Benzetim, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Nota değerleriyle vuruşlarının nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Sınav , Ödev, Sözlü Sınav, |
| 6 | Usûlleriyle ritmik okuma yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 7 | Ritmik okuma ve yazmanın nasıl yapılacağını bilir. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, |
| 8 | Nota ve porte ilişkisini kavrar ve sesleri tanır. | Grup Çalışması, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 9 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nota nedir? | |
| 2 | Nota değerleri ve bunlara karşılık gelen sus işaretleri. | |
| 3 | Nota ve porte ilşkisi.Porte üzerinde seslerin yerlerini tanıma çalışmaları. | |
| 4 | Nota,porte ve müzik dilinde kullanılan diğer sembollerin öğretimesi | |
| 5 | Usul ya da ölçü değerlerinin kavratılması. | |
| 6 | Usullerle ritmik okuma çalışmaları.Sesleri süreleri ve nota değerleriyle okuma alıştırmaları | |
| 7 | Usullerle ritmik yazma çalışmaları. | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Konuşma dilindeki kelimelerin nota değerleriyle ifade edilmesi.Sözlü eserlerdeki ritmik okuma denemeleri | |
| 10 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
| 11 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
| 12 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
| 13 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
| 14 | Öğrenilen bilgilerin genel değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Notanın ne olduğunu bilir |
| 2 | Nota değerlerini okur ve yazar |
| 3 | Nota değerlerine karşılık gelen sessiz süreleri (sus=es işaretleri )bilir |
| 4 | Usul ya da ölçü değerlerini öğrenir. |
| 5 | Nota değerleriyle vuruşlarının nasıl yapılacağını kavrar. |
| 6 | Usûlleriyle ritmik okuma yapar. |
| 7 | Ritmik okuma ve yazmanın nasıl yapılacağını bilir. |
| 8 | Nota ve porte ilişkisini kavrar ve sesleri tanır. |
| 9 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Sözlü Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|