Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nota Bilgisi | SAU 653 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nota bilgisinin verilmesi. Nota bilgisinin hangi amaçla ne şekilde kullanılacağının kavratılması. |
Dersin İçeriği | Somut nesnelerden yola çıkarak nota kavramını verebilme. Konuşma dilini, nota yazım teknikleriyle özdeşleştirebilmek.Sesleri porte üzerinde tanıyıp gerek sesiyle gerekse çalgısıyla usullerine uygun bir şekilde icra edebilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Notanın ne olduğunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
2 | Nota değerlerini okur ve yazar | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Nota değerlerine karşılık gelen sessiz süreleri (sus=es işaretleri )bilir | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, | Sözlü Sınav, |
4 | Usul ya da ölçü değerlerini öğrenir. | Benzetim, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Nota değerleriyle vuruşlarının nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Sınav , Ödev, Sözlü Sınav, |
6 | Usûlleriyle ritmik okuma yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
7 | Ritmik okuma ve yazmanın nasıl yapılacağını bilir. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, |
8 | Nota ve porte ilişkisini kavrar ve sesleri tanır. | Grup Çalışması, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
9 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nota nedir? | |
2 | Nota değerleri ve bunlara karşılık gelen sus işaretleri. | |
3 | Nota ve porte ilşkisi.Porte üzerinde seslerin yerlerini tanıma çalışmaları. | |
4 | Nota,porte ve müzik dilinde kullanılan diğer sembollerin öğretimesi | |
5 | Usul ya da ölçü değerlerinin kavratılması. | |
6 | Usullerle ritmik okuma çalışmaları.Sesleri süreleri ve nota değerleriyle okuma alıştırmaları | |
7 | Usullerle ritmik yazma çalışmaları. | |
8 | Vize | |
9 | Konuşma dilindeki kelimelerin nota değerleriyle ifade edilmesi.Sözlü eserlerdeki ritmik okuma denemeleri | |
10 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
11 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
12 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
13 | İstiklâl Marşı'nın vuruşlarıyla okutulması | |
14 | Öğrenilen bilgilerin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Notanın ne olduğunu bilir |
2 | Nota değerlerini okur ve yazar |
3 | Nota değerlerine karşılık gelen sessiz süreleri (sus=es işaretleri )bilir |
4 | Usul ya da ölçü değerlerini öğrenir. |
5 | Nota değerleriyle vuruşlarının nasıl yapılacağını kavrar. |
6 | Usûlleriyle ritmik okuma yapar. |
7 | Ritmik okuma ve yazmanın nasıl yapılacağını bilir. |
8 | Nota ve porte ilişkisini kavrar ve sesleri tanır. |
9 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|