Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sera Yapım Teknikleri | PEP 120 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. RECEP ÖZKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Seralarda ekolojik sistemleri, sera tiplerini, sera yapım malzemelerini, sera sistemlerini kurma ve çalıştırmayı öğretmek |
Dersin İçeriği | Örtü altı bitki yetiştirme sistemleri, serada bitki yetiştirmenin avantaj ve dezavantajları, sera kurma ve çalıştırma, ısıtma, soğutma sistemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örtü altı bitki yetiştirme sistemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Serada bitki yetiştirmenin avantaj ve dezavantajlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Alçak ve yüksek tünel ve sera kurma ve çalıştırma, ısıtma, soğutma sistemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seranın önemi ve tanımı Dünyada ve Türkiye´de seracılık | |
2 | Plastik tünellerde örtü altı yetiştiricilik sistemleri | |
3 | Örtü altı yetiştiriciliğinin tipleri, İskelet malzeme çeşitleri | |
4 | Toprak yüzeyini örten sistemler , Bitkileri örten sistemler , Alçak ve yüksek tüneller | |
5 | Seraların sınıflandırılması | |
6 | Sera yerinin seçimine etki eden etmenler; iklim ve toprak | |
7 | Seranın kuruluşu sırasında özen gösterilmesi gerekli noktalar | |
8 | Sera örtü materyali tipleri ve özellikleri | |
9 | Sera klima düzenlemesi; havalandırılma ve ısıtma sistemleri | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Sera çizim teknikleri | |
12 | Seralarda toprak hazırlığı | |
13 | Karbondioksit gübrelemesi ve diğer sistemler | |
14 | Sera maliyet hesabı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] "Sera Yapım Teknikleri" Ders notu ve CD |
Ders Kaynakları |
Sıra | PARK VE BAHÇE BİTKİLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Sıra | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Sıra | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |