| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Zemin İyileştirmeleri | JFM 447 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİ SİLAHTAR | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Problemli zeminler üzerine inşa edilecek yapılar için maliyet ve zaman tasarrufu sağlayarak güvenli yapılaşmalara vesile olan, zemin türüne göre uygulanabilir iyileştirme yöntemlerinin öğretilmesi. | 
| Dersin İçeriği | Zemin iyileştirme kavramı, Zeminlerin sıkılaştırılması, Ön yükleme metodu, Düşey direnler, Enjeksiyon, Isıl işlemler, Donatılandırma, Geotekstiller, Zemin iyileştirmesinin kontrolü | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Zemin iyileştirme kavramını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , | 
| 2 | Zeminleri sıkıştırma yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , | 
| 3 | Enjeksiyon yöntemlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , | 
| 4 | Isıl işlemleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , | 
| 5 | Donatılar ve geotekstilleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | İyileştirme Kavramı | |
| 3 | Zeminleri Sıkıştırma Yöntemleri | |
| 4 | Zeminleri Sıkıştırma Yöntemleri (Devam) | |
| 5 | Ön Yükleme Metodu | |
| 6 | Düşey Direnler | |
| 7 | Enjeksiyon | |
| 8 | Jet Enjeksiyonu | |
| 9 | Isıl İşlemler | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Donatılandırarak İyileştirme | |
| 12 | Geotekstiller | |
| 13 | Zemin İyileştirmesinin Kontrolü | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1)Geoteknik Mühendisliği, 1999, Donald P. Coduto 2)Geoteknik Deprem Mühendisliği, 1996, Steven L. Kramer 3)Zemin Mekaniği ve Temeller, 2008, Deniz Genç  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
| 4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
| 11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Zemin iyileştirme kavramını tanımlar | |||||||||||
| 2 | Zeminleri sıkıştırma yöntemlerini bilir | |||||||||||
| 3 | Enjeksiyon yöntemlerini bilir | |||||||||||
| 4 | Isıl işlemleri ayırt eder | |||||||||||
| 5 | Donatılar ve geotekstilleri kavrar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||